وقتی سینما به قهقرا می رود

    کد خبر :98857

مجید میرفخرایی می‌گوید با حذف جوایز بخش فنی و هنری از جشنواره فیلم فجر، سینما به قهقرا می رود.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما درباره حذف احتمالی سیمرغ بلورین بخش‌های فنی و هنری جشنواره فیلم فجر گفت: این مقوله اگر عملی شود، اتفاق بسیار بد و مخربی است و مجریان آن به نوعی می‌گویند به صنعت سینما اهمیت نمی‌دهیم و فقط بازیگران و کارگردان برای ما مهم است در صورتی که گروه عظیم پشت دوربین، موثرترین مهره در ساخت یک اثر هستند.

وی افزود: این جریان مانند این است که شما هواپیمایی در آسمان ببینید و بگویید فقط خلبان آن را به این جا رسانده است و او را تقدیر کنید. اگر افراد چنین نگاهی به سینما داشته باشند سواد لازم، عشق و علاقه به این صنعت ندارند.

وی ادامه داد: اگر چنین نگاه و رویکردی وارد سینما شود تولیدی فیلم‌ها به یک سری آثار سطح پایین و دورهمی ختم می‌شود که دیگر هیچ چیز در ساخت‌شان اهمیت ندارد و این سینما را به قهقرا خواهد برد.

میرفخرایی اذعان داشت: تاسف بار است که سینمای ما پس از چهل سال، سیر نزولی داشته و به اینجا رسیده است که باعث می‌شود افراد فعال پشت دوربین، احساس بی‌هویتی کنند در صورتی که در سینمای تمام دنیا، به این عوامل توجه خاصی می‌شود.

این طراح صحنه و لباس تصریح کرد: متاسفانه به جای اضافه کردن، کمتر کردن جوایز عوامل فنی و هنری که مخارج آنچنانی هم ندارد، باعث ورود عوامل و سرمایه‌گذار بی ربط با سینما می‌شود و نتیجه آن فیلم‌های سوپرمارکتی خواهد شد و اصل و پایه سینما از لحاظ فرهنگی دچار تزلزل خواهد شد.

وی افزود: عوامل پشت دوربین، همین الان هم از نظر مالی و ساعت کار مورد تبعیض قرار می گیرند که نوعی حق‌الناس است و چیزی از تبعیض نژادی کمتر نیست. اگر از جشنواره هم جا بمانند دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند!

میرفخرایی خاطرنشان کرد: در کل با حذف جوایز فنی و هنری جشنواره فیلم فجر مخالفم و اگر این اتفاق بیفتد این نفس‌های آخرینی که سینما می‌کشد هم، تمام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید