واکنش معاون وزیر به اظهارت احمد توکلی/سهام بانک پارسیان به چه درد خودروساز می خورد؟

    کد خبر :582177

فرشاد مقیمی گفت: در خصوص باج دهی اداره کنندگان ایران خودرو و سایپا نمی توانم الان اظهارنظری داشته باشم. در زمانی که موعد اقدام برسد، عمل خواهیم کرد.

فرشاد مقیمی، معاون صنعت وزارت صمت با بیان اینکه نهضت ساخت داخل به ویژه در صنعت خودرو در چارچوب یک برنامه مدون در حال پیگیری است، گفت: در این خصوص 11 برنامه مصوب را در دستور کار قرار داده ایم که تک تک آنان در حال انجام است.

وی در گفتگوی اختصاصی با خط بازار گفت: در این بسته سیاستی جوانب مختلف مورد توجه قرار گرفته است به طور مثال در این برنامه هم به مقوله تولید توجه شده، هم خصوصی سازی و واگذاری و قیمت.

مقیمی در پاسخ به این سوال که سهم مدیران ناکارآمد در ضعف های کنونی صنعت خودرو از جمله زیان انباشته، زیان خالص شرکت های خودروسازی چقدر است، گفت: من در این خصوص پاسخ نمی دهم. چرا که در مورد هر اظهارنظر من تعابیر مختلفی خواهد شد و ما را از مسیر اصلی مان خارج می کند.

وی در ادامه افزود: تدابیری در این زمینه کرده ایم ولی فعلا آن را بیان نمی کنیم.

معاون وزیر صمت در واکنش به اظهارات چند روز پیش احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص باج دهی اداره کنندگان ایران خودرو و سایپا گفت: ایشان از منظر نظارتی خود می توانند در این زمینه سخن بگویند ولی من در این خصوص اظهارنظری نمی کنم چرا که هر پاسخی ما را از مسیر اصلی خود خارج می کند.

مقیمی در ادامه تاکید کرد: من نمی توانم الان اظهارنظری داشته باشم ولی در یک زمان دیگری اقدام کنم. لذا در زمانی که موعد اقدام برسد، عمل خواهیم کرد. به نظر من بهتر است پاسخ این سوالات را همان آقای توکلی بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری اندیشیده شده تا واگذاری شرکت های خودروسازی به بخش خصوصی دچار مشکلات واگذاری در دهه 80 نشود، گفت: واگذاری ها را باید از دو جنبه شروع کرد که آن شرکت های زیرمجموعه شرکت های خودروسازی است.

مقیمی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های تابعه بایستی واگذار شوند، گفت: مثلا سهام بانک پارسیان که در اختیار یکی از شرکت خودروسازی است به چه درد تولید می خورد؟

وی گفت: داشتن ملک و املاک از دیگر فعالیت های غیرمولد شرکت های خودروسازی است، گفت: این اقلام نیز بایستی فروخته شود.

مقیمی افزود: روند واگذاری این قبل از شرکت ها و اموال غیرمولد شرکت های خودروسازی را به صورت هفتگی رصد و به صورت ماهانه گزارش می دهیم.

وی تاکید کرد: شرکت های تابعه خودروسازی باید به قطعه سازان و بخش خصوصی واقعی واگذار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید