واردات ۹۹درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور از هند و چین

    کد خبر :500653
واردات ۹۹درصد مواد اولیه تولید دارو

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان‌ اینکه بیماران نادر باید به داروهای برند دسترسی داشته باشند، بر ضرورت تخصیص یارانه دولتی به‌ منظور تامین هزینه‌های دارویی این بیماران تاکید کرد.

رسول خضری، در واکنش به اظهارنظر رئیس بنیاد بیماری‌های نادر مبنی‌براینکه درمان بیماران نادر با داروهای هندی و پاکستانی بی‌نتیجه است، گفت: این قاعده در تمام دنیا هم وجود دارد که بیمه‌ها متعهد به تأمین هزینه‌های داروهای برند نیستند و ایران هم از این امر مستثنی نیست، اما در مورد بیماری‌های نادر باید استثنائاتی قائل شویم، چرا که بقای عمر بیماران نادر به پاسخگویی به درمان آنها وابسته است.

به گزارش مهر،وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد محدودی از بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر در کشور هستند، بنابراین لازم است دولت یارانه‌ای را به این بخش اختصاص دهد، همچنین بیمه‌ها باید متعهد شوند که هزینه‌های درمان آنها را تقبل کرده تا بتوانند از داروهای برند با کیفیت استفاده کنند.

خضری تصریح کرد: بی‌تردید تأمین هزینه‌های داروی بیماران نادر توسط بیمه‌ها می‌تواند سنگینی بار مضاعفی که به دلیل تأمین هزینه‌های درمان آنها بر دوش خانواده‌هایشان تحمیل شده را کاهش دهد، ضمن اینکه با این روش این بیماران هم از دسترسی به داروهای برند اثرگذار محروم نخواهند بود.

وی تاکید کرد: قطعاً کیفیت داروهای تولیدشده در هر کشوری با سایر کشورها متفاوت است، هر چند ۹۹ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید دارو از کشورهای هند و چین وارد می‌شود، چرا که از الزامات تولید مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو این است که به پیش زمینه‌هایی همچون نیروی کار ارزان، آب فراوان و محیط زیست مناسب توجه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر باید بتوانند به جدیدترین داروهای تولیدشده در کشورهای موفق دنیا در زمینه تولید این نوع دارو دسترسی داشته باشند، یادآور شد: هم‌اکنون آنچه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، این است که بیماران مبتلا به بیماری‌های نادر بتوانند از داروهای مرغوبی که روند درمان آنها را تسریع می‌بخشد، استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید