هند ۱۲ کشتی جنگی به خلیج عدن و دریای عرب فرستاد

    کد خبر :1050572
هند کشتی جنگی خلیج عدن و دریای عرب

مقام‌های هندی گفتند که دهلی‌نو برای مقابله با دزدان دریایی ۱۲ کشتی جنگی به خلیج عدن و دریای عرب اعزام کرده است.

رویترز دوشنبه به نقل از مسئولان هندی نوشت که این کشور در حال حاضر ۲ کشتی جنگی خط مقدم در خلیج عدن و دستکم ۱۰ کشتی جنگی به همراه هواپیمای نظارتی در شمال و غرب دریای عرب دارد.

استقرار این کشتی‌های جنگی بزرگترین حضور نظامی هند در منطقه است. نیروی دریایی کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و چین نیز در منطقه حضور دارند اما هندی‌ها می‌گویند که آنها بیشترین نیرو را در آنجا دارند.

مقام‌های نظامی هند گفته‌اند که پرسنل نیروی دریایی این کشور در ۲ ماه گذشته بیش از ۲۵۰ کشتی و قایق کوچک را بازررسی کرده و تاکنون دستکم ۱۷ مورد دزدی دریایی، تلاش برای دزدی و حرکات مشکوک را ثبت کرده‌اند.

سوبراهمانیام جایشانکار وزیر خارجه هند گفت که اعتبار، منافع و قابلیت‌های فزاینده این کشور ایجاب می‌کند که در شرایط دشوار کمک‌های خود را ارائه دهد.

یک مقام نیروی دریایی هند که نخواست نامش فاش شود با اشاره به حمله یمن به کشتی‌های همکار با اسرائیل در دریای سرخ گفت: حوثی‌ها و دزدان دریایی ارتباطی با یکدیگر ندارند.

اما در حالی که تلاش‌های غربی‌ها بر دریای سرخ متمرکز شده است، دزدان دریایی سعی می‌کنند از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ایرنا؛ نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید