ممنوعیت واردات شكلات و شيرينی ايرانی به عراق

    کد خبر :1050907
ممنوعیت واردات شكلات و شيرينی ايرانی به عراق

عراق از هفته‌هاي گذشته واردات شيريني و شكلات از ايران را متوقف كرد.

فعالان بخش خصوصي مي‌گويند: عراق از هفته‌هاي گذشته واردات شيريني و شكلات از ايران را متوقف كرده و با اين شرايط صادركنندگان با مانع جديد صادراتي به اين كشور روبه‌رو شده‌اند. اقدام اين كشور همسايه غربي در حالي صورت گرفته كه عراق يكي از بازارهاي مهم و اثرگذار در صادرات ايران محسوب مي‌شود.

رييس كميسيون تسهيل و توسعه تجارت اتاق تهران در جلسه اين كميسيون با اعلام اين خبر عنوان كرد: در هفته‌اي كه گذشت، صادرات به عراق با مشكلاتي مواجه شد و اين در حالي است كه عراق يكي از بازارهاي مهم و اثرگذار در صادرات ايران محسوب مي‌شود، اما متاسفانه بنا به دلايلي بازرگانان عراقي خريدهاي خود را متوقف كرده‌اند و صادرات محصولاتي مانند كروسان، كيك كاكائويي و ژله به اين كشور در حال حاضر متوقف شده است.

اما در خصوص دليل اين اقدام عراق محمدرضا غفراللهي، نايب‌رييس اين كميسيون توضيح داد: به نظر مي‌رسد در لغو اين قراردادهاي خريد مباحث سياسي چندان اثرگذار نباشد و عراقي‌ها با هدف حمايت از توليد ملي اين مصوبه را وضع كرده باشند؛ اما نبود توليد شيريني و شكلات در اين كشور، اين اميد را زنده نگه داشته است كه صادرات اين محصولات به عراق به زودي از سر گرفته شود.

با توجه به اين اقدام عراق مي‌توان گفت اين كشور مانع جديدي براي صادرات محصولات ايراني وضع كرده و موجب شده تا صادركنندگان با چالش‌هاي جديدي روبه‌رو شوند.

اعتماد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید