هواشناسی ایران/ باران و برف ۵ روزه در ۱۴ استان

    کد خبر :759526

سازمان هواشناسی کشور از بارش ۵ روزه باران و برف در ۱۴ استان و کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و شمال شرق خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال غرب، غرب، برخی مناطق از جنوب غرب، شمال خلیج‌فارس، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. امروز با نفوذ جریان‌های سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش‌ها در گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

در این روز در گیلان و مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا از شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال غرب کاسته شده و علاوه بر مناطق ذکر شده بارش‌ها به گلستان،‌خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌رسد.

به گزارش تسنیم،  روز دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش یافته و عمده فعالیت سامانه بارشی مربوط به غرب و جنوب غرب خواهد بود و در غرب لرستان،‌ایلام و کردستان بارش‌ها قابل توجه خواهد بود.

روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پیش بینی شده است.در بعدازظهر این روز با کاهش فعالیت سامانه بارشی در غرب در دامنه‌های جنوبی البرز،‌بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و در غرب سواحل دریای خزر بارش پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه عمده فعالیت این سامانه بارشی در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب خواهد بود.

امروز و فردا در سواحل دریای خزر کاهش دمای 4 تا 6 درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق وزش باد شدید و کاهش دمای 5 تا 8 درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید