هزینه های درمان درد گران است، بیمه ها ورود کنند

    کد خبر :136622

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران از بیمه ها خواست به موضوع درد با عنوان یک مساله حاشیه ای نگاه نکنند و درمان های درد را تحت پوشش قرار دهند.
به گزارش مهر، دکتر اسدالله سعادت نیاکی روز چهارشنبه در سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، گفت: تلاش ما این است که با به کارگیری تخصص ها و شیوه های به روز بتوانیم نتیجه بهتری برای درمان های ناشی از دردهای حاد و مزمن فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که نگاه حاکمیتی بر مساله درد حاکم نبوده و مشکلات بیماران مبتلا به درد از حمایت های بیمه ای برخوردار نشود ما نخواهیم توانست در این زمینه موفق باشیم.

سعادت نیاکی ادامه داد: بیمه های پایه باید در مراکز دولتی و دانشگاهی و بیمه های تکمیلی در مراکز خصوصی از بیماران مبتلا به درد حمایت کنند و خدمات نیازمند این قبیل بیماران را پوشش دهند.

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران افزود: اگر خدمات مبتلا به درد از پشتیبانی بیمه ها برخوردار نباشد باید هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت شود که با توجه به طولانی بودن فرآیند درمان درد هزینه آن بسیار گران تمام می شود و قطعا پرداخت این قبیل هزینه های خارج از توان اکثر بیماران است.

وی با عنوان این مطلب که بیمه ها به وضوع درد به عنوان یک مساله حاشیه ای نگاه نکنند گفت همانطور که برای جراحی کد تعریف کرده ایم به درد هم باید توجه کنند، اینکه بخواهیم با این رویکرد که به دنبال کاهش هزینه های درمان هستیم، از حمایت بیماران مبتلا به درد شانه خالی کنیم، توجیه منطقی ندارد.

وی افزود: بیماران متبلا به درد مزمن نیاز به درمان دارند و این یک کار لوکس نیست و نمی توان با درد به عنوان یک کار رمانتیک برخورد کنیم.

در ادامه دکتر معصومه ثابت کسایی رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران اظهار داشت: درد برای آگاهی از معضلات جسمی در وجود ما قرار دارد و اگر زیاده از حد باشد با معضلاتی همراه است.

وی افزود: مدیریت درد یک مساله کاملا چندین وجهی است و درد را نمی توان به عنوان یک معضل تک بعدی بررسی کرد.

همچنین دکتر علیرضا زالی رئیس قطب جراحی مغز و اعصاب کشور با عنوان این مطلب که برای درمان درد نیازمند ترویج کار تیمی هستیم، گفت: درمان درد از یک تخصص برنمی آید.

وی افزود: درد یک مساله بسیار پیچیده است که با اتکا به خرد جمعی و تخصص های مورد نیاز درمان می شود.

زالی با تاکید بر حمایت بیمه ها از بیماران مبتلا به درد تصریح کرد: افق های روشن درمان درد بسیار گران است و در کشور ما اغلب افرادی که درد را تجربه می کنند از قشر فقیر جامعه هستند بنابراین لازم است که بیمه ها در این مساله ورود کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید