هزینه “تخریب چهره” هیلاری کلینتون برای ترامپ!

    کد خبر :135295

تحلیلگران می گویند پرونده اتهامات پاپادوپولوس به طور بالقوه می تواند برای رئیس جمهور آمریکا زیانبار باشد چون مستقیما به کمپین او مربوط می شود. جورج پاپادوپولوس – وکیل امور انرژی بین المللی در شیکاگو – آنقدر به آقای ترامپ نزدیک بود که در عکسی از تیم مشاوران امنیت ملی او که آقای ترامپ روز اول آوریل ۲۰۱۶ منتشر کرد جا داشته باشد.

یکی از مشاوران مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ اتهام دروغ گفتن به اف بی آی درباره زمان ملاقات ها با کسانی که ادعا می شود رابط روسیه بوده اند را پذیرفته است.

به گزارش فرارو به نقل از بی بی سی، اسناد دادگاه نشان می دهد که جورج پاپادوپولوس اذعان کرده است که گفتگو با این افراد زمانی اتفاق افتاد که او برای آقای ترامپ کار می کرد نه قبل از آن.

او گفت به او گفته شده بود که روس ها اطلاعاتی برای “تخریب چهره” هیلاری کلینتون در اختیار دارند.

اینها اولین اتهاماتی است که رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیق درباره ادعای تبانی میان روسیه و ستاد مبارزات ترامپ، مطرح می کند. هر دو طرف چنین اتهامی را رد می کنند.

پیشتر معلوم شد که تحقیقات آقای مولر در این باره به طرح اتهام کلاهبرداری مالیاتی علیه پال مانافورت، مدیر سابق ستاد مبارزات آقای ترامپ، منجر شده است.

دوازده مورد اتهام علیه آقای مانافورت و یکی از همکاران او به نام ریک گیتس مطرح شده که شامل توطئه برای پولشویی هم هست.

این اتهامات به کمپین آقای ترامپ مربوط نمی شود بلکه به معاملات تجاری این دو تا قبل از سال ۲۰۱۵ مربوط است.

تاثیر احتمالی پرونده پاپادوپولوس بر ترامپ چیست؟
تحلیلگران می گویند پرونده اتهامات پاپادوپولوس به طور بالقوه می تواند برای رئیس جمهور آمریکا زیانبار باشد چون مستقیما به کمپین او مربوط می شود.


حضور پاپادوپولوس در نشست مشاوران ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی در مارس ۲۰۱۶ – نفر سوم از چپ

جورج پاپادوپولوس – وکیل امور انرژی بین المللی در شیکاگو – آنقدر به آقای ترامپ نزدیک بود که در عکسی از تیم مشاوران امنیت ملی او که آقای ترامپ روز اول آوریل ۲۰۱۶ منتشر کرد جا داشته باشد.

براساس اسناد دادگاه، مشاور سابق آقای ترامپ در دوران انتخابات روز ۵ اکتبر ۲۰۱۷ به کارشکنی در مسیر تحقیقات اف بی آی در مورد ادعای تبانی با روسیه اذعان کرده است.

زمانی که اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال) در ماه ژانویه با او مصاحبه کرد، او به نادرستی ادعا کرد که پیش از پیوستن به کمپین آقای ترامپ در ماه مارس ۲۰۱۶ با دو چهره که پیوندهایی با روسیه داشتند دیدار کرد. واقعیت این بود که او بعد از پیوستن به کمپین ترامپ با آنها ملاقات کرده بود.

یکی از آن دیدارها با یک زن نام برده نشده روس بود که آقای پاپادوپولوس فکر می کرد با مقام های دولت روسیه ارتباط دارد.

او اذعان کرد که به دنبال استفاده از این شخص در تلاش برای ترتیب دادن ملاقاتی “میان کمپین (ترامپ) و مقام های دولت روسیه بود.”

شخص دیگر یک استاد دانشگاه ساکن لندن بود که گفته می شد “پیوندهای ملموسی با مقام های دولت روسیه دارد.” از این شخص هم نام برده نشده است.

این بیانیه می گوید که این استاد دانشگاه فقط به این دلیل به آقای پاپادوپولوس علاقه مند شد که او بخشی از کمپین آقای ترامپ بود.

ادعا می شود که این استاد دانشگاه در ملاقاتی با پاپادوپولوس سر صبحانه در هتلی در لندن در روز ۲۶ آوریل ۲۰۱۶ یا همان روزها، به وجود “هزاران ای میل” برای تخریب چهره کلینتون اشاره کرد.


مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ موضوع تحقیقات اف بی آی است

این استاد دانشگاه گفته بود که در جریان دیدار با مقام های ارشد دولت روسیه در سفری اخیر به مسکو از وجود این ای میل های مخرب مطلع شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می دهد که دستیاران ترامپ گفته اند که آقای پاپادوپولوس نقش محدودی در کمپین داشت و به آقای ترامپ دسترسی نداشت.

اتهامات علیه مانافورت و گیتس چیست؟
ادعانامه علیه این دو نفر که براساس آن به “توطئه علیه ایالات متحده” متهم شده اند، تماس های آن دو با سیاستمداران طرفدار روسیه در اوکراین بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۵ را بررسی می کند.

این ادعانامه می گوید که آنها به عنوان “نمایندگان ثبت نشده” ویکتور یانوکوویچ سیاستمدار اوکراینی و حزب او عمل کردند.

آقای یانوکوویچ در میان اعتراضات گسترده به سیاست هایش در حمایت از روسیه در سال ۲۰۱۴ از ریاست جمهوری ساقط شد.

مانافورت متهم است که بیش از ۱۸ میلیون دلار را از طریق حساب های خارجی پولشویی کرده (پاک کردن سرمنشا پول) و از آن برای خریداری املاک، کالاها و خدمات در معاملاتی که از چشم مقام های آمریکایی پنهان بود استفاده کرده است.

مانافورت در روز دوشنبه خود را تسلیم اف بی آی کرد و گفته می شود اکنون تحت بازداشت خانگی است. گفته شد که او “با استفاده از این سرمایه های خارجی یک زندگی مجلل در آمریکا داشته است.”

این ادعانامه می گوید که در مجموع ۷۵ میلیون دلار پول از اوکراین و از طریق این حساب ها جاری شد.

گیتس، دستیار او هم، به انتقال بیش از ۳ میلیون دلار از حساب های خارجی به سایر حساب هایی که او کنترل می کرد متهم است.

هر دو نفر این اتهامات را رد می کنند و وکلای آنها هنوز پاسخی به این اتهامات نداده اند.

واکنش کاخ سفید

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه پافشاری کرد که هیچ کدام از اتهامات علیه پال مانافورت به کمپین آقای ترامپ ارتباطی ندارد.

او در واکنش به ادعاهای نفوذ روسیه گفت که تمرکز باید بر کمپین هیلاری کلینتون، رقیب آقای ترامپ در انتخابات، باشد.

او گفت: “رسوایی واقعی تبانی، همانطور که چندین بار گفته ایم، به کمپین کلینتون، فیوژن جی پی اس و روسیه ارتباط دارد.”

براساس گزارش های رسانه های آمریکایی شرکت وکالت پرکین کوی، که نمایندگی کمپین کلینتون و کمیته ملی حزب دمکرات را به عهده داشت، شرکت اطلاعاتی “فیوژن جی پی اس” را در آوریل ۲۰۱۶ اجیر کرد.

فیوژن جی پی اس که در واشنگتن دی سی قرار دارد برای کشف اطلاعات مخرب درباره آقای ترامپ اجیر شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید