نیوترون NV شاسی بلند عجیب چینی

  • خودرو
  • جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۴۰
    کد خبر :898697

در دورانی که صنعت خودروسازی جهانی به سمت الکتریکی‌سازی پیش می‌رود شاهد تولد خودروسازان جدیدی در چین هستیم که با هدف ساخت خودروهای برقی یا پاک تأسیس می‌شوند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_یکی از این شرکت‌ها نیوترون (Niutron) نام دارد که برند لوکس نوپایی محسوب می‌شود. بنیان‌گذار این شرکت یک میلیارد چینی بنام «یان لی» است که مدیر ارشد فناوری سابق بایدو بوده است. وی همچنین بنیان‌گذار شرکت Niu هم هست که به ساخت اسکوترهای الکتریکی می‌پردازد. نیوترون هم‌اکنون یک کارخانهٔ تحقیق و توسعه و تولید به مساحت ۷۷۰ هزار مترمربع در چانگژو در اختیار دارد که ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد.

اولین محصول این شرکت نوپا، شاسی‌بلندی بنام NV است که در نسخه‌های تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی افزایش‌دهنده برد ارائه خواهد شد. این یک شاسی‌بلند میان سایز با ۴,۹۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۹۶۲ میلی‌متر عرض و ۱,۷۴۵ میلی‌متر ارتفاع است که دو محور آن از هم ۲,۹۱۰ میلی‌متر فاصله دارند. نیوترون فعلاً مشخصات فنی کامل این خودرو مثل قدرت و گشتاور را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که نسخه تمام الکتریکی آن می‌تواند ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نسخه پلاگین‌هیبریدی افزایش‌دهنده برد NV به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز می‌شود که به‌عنوان ژنراتور به شارژ باطری‌ها می‌پردازد و نیروی محرک خودرو فقط توسط دو موتور الکتریکی تامین میشود. به گفته نیوترون، بازده حرارتی این پیشرانه ۴۱ درصد است. برد این نسخه هیبریدی ۹۴۰ کیلومتر خواهد بود اما متأسفانه فعلاً قدرت آن اعلام نشده است. NV به سامانه چهارچرخ محرک با هفت حالت رانندگی مختلف مجهز است و با فاصله قابل‌توجه ۲۰ سانتی‌متری از زمین به نظر می‌رسد توانایی‌های آفرود مناسبی داشته باشد.

NV ظاهر جعبه‌ای شکلی دارد که نمای باابهتی به آن بخشیده است و هرچند در طراحی جلو و عقب آن الهام گیری‌هایی از فورد برانکو اسپرت و پژو ۵۰۰۸ دیده می‌شود اما در کل از استایل منحصربه‌فردی برخوردار است. این شاسی‌بلند جدید چینی در داخل هم به صندلی‌هایی با گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز بوده و فضای بار ۷۸۸ لیتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، نیوترون NV به‌صورت استاندارد از ۲۴ سیستم کمک‌راننده شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار تغییر خط، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم ترافیکی، هشدار برخورد جلو، پارک تمام‌خودکار و… هم برخوردار خواهد بود.

این خودرو اخیراً آزمایشات زمستانی مختلفی را در دمای منفی ۴۰ درجهٔ سانتی‌گراد در مغولستان پشت سر گذاشته است. پیش‌فروش نیوترون NV به‌تازگی آغاز شده و اولین نمونه‌های آن در سپتامبر امسال (شهریور) به خریداران تحویل داده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید