لوتوس الترا یک مدل 900 اسب بخاری هم دارد

  • خودرو
  • شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ۰:۱۶
    کد خبر :898759

چندی پیش لوتوس سرانجام اولین شاسی‌بلند خود را با نام الترا رونمایی کرد. هرچند شاید ساخت چنین خودرویی به مذاق برخی طرفداران لوتوس چندان خوش نیاید اما در دوران امروزی ساخت شاسی‌بلندها به یک ضرورت تبدیل شده و این را می‌توان از موفقیت مدل‌هایی مثل لامبورگینی اوروس و آستون‌مارتین DBX فهمید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_نسخهٔ پایهٔ الترا به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. گفته شده این نسخه ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای شاسی‌بلندی به این بزرگی شتاب چشمگیری است.

دلیل این موضوع می‌تواند وزن پایین الترا باشد. البته لوتوس هنوز وزن این خودرو را اعلام نکرده اما طبق گزارشی از پیستون هدز، مهندسان این شرکت رسیدن به وزنی ۲۰۰۰ کیلوگرمی را در این خودرو هدف قرار داده‌اند. هرچند شاید این وزن خصوصاً برای لوتوس که همیشه به ساخت خودروهای سبک‌وزن شهرت داشته چندان سبک به نظر نرسد اما از رقبای خود در این کلاس مثل تسلا مدل X با وزن ۲۴۵۵ کیلوگرمی به میزان قابل‌توجهی کمتر است. لوتوس برای کاهش وزن الترا اقدامات زیادی انجام داده که ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از فیبر کربن و آلومینیومی اشاره کرد. حتی برای روکش صندلی‌ها هم از پارچه پشمی استفاده شده که ۵۰ درصد از چرم معمولی سبک‌تر است.

 

 

موضوع دیگری که در گزارش‌های اخیر در مورد الترا مطرح شده، ساخت نسخهٔ پرچم‌داری از آن با ۹۰۰ اسب بخار است. گفته شده این نسخه به موتور الکتریکی دیگری با ۳۰۰ اسب بخار قدرت در عقب مجهز می‌شود که قوای محرکهٔ سه موتوره را ایجاد می‌کند. طبق گزارش‌ها، این نسخه در کمتر از ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که حتی از تسلا مدل X پلاد با شتاب ۲.۶ ثانیه‌ای هم سریع‌تر خواهد بود. اگر این ادعاها محقق شوند، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان خلق خواهد شد. البته مطمئناً در این زمینه رقبایی مثل تسلا و حتی ژرمن‌ها هم بیکار نخواهند نشست و به لوتوس پاسخ خواهند داد. گفته شده این لوتوس ۹۰۰ اسبی طی چند سال آینده راهی بازار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید