نکاتی که قبل از خرید گوشی باید در نظر بگیرید

    کد خبر :982416

امروزه استفاده از تلفن همراه خیلی مرسوم شده است و همه کسب و کارها را به خودش وابسته کرده است. امروزه خیلی مردم به دنبال این هستند که بتوانند از طریق فضای مجازی مثل اینستاگرام کسب درآمد کنند و استفاده از این شبکه‌های اجتماعی هم مستلزم داشتن یک گوشی هوشمند است. برای همین است که بسیاری از افراد به سراغ بهترین گوشی می‌گردند.

تنوع گوشی‌های هوشمند در بازار خیلی زیاد است و اگر میخواهید بهترین گوشی هوشمند را خریداری کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید خریدی هوشمندانه و موفق داشته باشید. در ادامه مطلب به شما نکاتی را خواهیم گفت که با استفاده از آنها میتوانید تلفنی مناسب خودتان خریداری کنید.

طراحی گوشی

اولین موردی که در هنگام خرید تلفن همراه باید به اون توجه کنید، طراحی تلفن است. بهتر است ابتدا نیاز خودتان را در نظر بگیرید و سپس وضعیت بدنی خودتان را برای خرید گوشی در نظر بگیرید. اگر دستان کوچکی دارید، خرید یک گوشی بزرگ میتواند برای شما دردسر ساز باشد و شما را در استفاده از تلفن همراه، اذیت کند. برای همین در ابتدا تلفنی را خرید کنید که گرفتن و حمل کردنش برای شما راحت باشد.

نمایشگر

مورد دیگری که در هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کنید، اندازه و کیفیت نمایشگر است. صفحه‌نمایش تاثیر خیلی زیادی در قیمت و عملکرد تلفن همراه دارد. یک نمایشگر خوب میتواند رنگ‌ها را دقیق نمایش دهد، می‌تواند جزئیات زیادی را از بازی‌ها، ویدئوها و تصاویر نمایش دهد، می‌تواند در بازی‌ها به شما کمک زیادی کند چراکه سرعت پاسخگویی بالایی دارد و دستورات شما را خرید سریع اجرا می‌کند.

نکته دیگری که در مورد صفحه‌نمایش باید در نظر بگیرید، روشنایی آن است. همیشه به دنبال نمایشگری باشید که روشنایی بالایی داشته باشد تا بتوانید از آن در زیر نور مستقیم آفتاب، بدون مشکل استفاده کنید. اگر نمایشگر روشنایی پایینی داشته باشد، نمی‌توانید همه چیز را به خوبی ببینید و دچار مشکل خواهید شد.

حافظه

مورد دیگری که نیاز است در زمان خرید گوشی به آن توجه کنید، میزان حافظه دستگاه است. شما بهتر میدانید که تلفن همراه از دو حافظه تشکیل شده است؛ حافظه ذخیره‌سازی و حافظه رم.

حافظه ذخیره‌سازی به میزان فضایی گفته می‌شود که تلفن در اختیار شما می‌گذارد تا داده‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی خودتان را در آن ذخیره کنید. هرچه حافظه بیشتر باشد، میزان داده‌هایی که شما می‌توانید ذخیره کنید، بیشتر است.

حافظه رم در دسترس شما قرار نمی‌گیرد و برای خواندن اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه حافظه رم بیشتر باشد، سرعت دستگاه و عملکرد آن سریعتر و روان‌تر است. بعنوان مثال یه تلفن با حافظه رم 8 از یه تلفن با حافظه رم 4، سرعت به مراتب بالاتری دارد.

اینم بگم که حافظه در قیمت گوشی تاثیر مستقیم دارد. بعنوان مثال اگر حافظه رم گوشی آیفون 8 باشد و حافظه رم شیائومی 4 باشد، قیمت گوشی آیفون خیلی بیشتر از قیمت گوشی شیائومی است.

پردازنده

اصلی‌ترین قسمت یک تلفن هوشمند را، پردازنده تشکیل می‌دهد. در تلفن‌های هوشمند از دو پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی استفاده می‌شود که برای پردازش داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرن. هرچه پردازنده‌ها قدرتمندتر باشند، بازی‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای‌تری میتواند اجرا کند. در حال حاضر سریعترین و قوی‌ترین پردازنده گوشی‌های اندرویدی، اسنپدراگون 888 نسل 1 است و سریعترین و قوی‌ترین پردازنده iOS، اپل A15 بیونیک است.

دوربین

یکی دیگر از فاکتورهایی که در قیمت گوشی تاثیر مستقیم دارد، دوربین گوشی است. امروزه اکثر تلفن‌های هوشمند از سیستم چند دوربینه بهره میبرن اما توی اکثر مدل‌ها که مدل‌های ارزان قیمت و میان رده هستند، دوربین‌های ماکرو و عمق بدون استفاده هستند و کیفیت خاصی ندارند. اما اگر به دنبال بهترین دوربین گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری هستید حتما به سراغ گوشی‌هایی بروید که بیشتر از 8 میلیون تومان قیمت دارند تا بتوانید مدلی مناسب را پیدا کنید.

منبع: رایااستور

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید