نوا 8 هواوی با تراشه‌ی کرین 820E روانه‌ی بازار جهانی شد

  • آرشیو
  • جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۳۹
    کد خبر :833817
نوا 8 هواوی با تراشه‌ی کرین 820E روانه‌ی بازار جهانی شد

محصول میان‌رده‌ی هواوی به نام نوا 8 با تراشه‌ای متفاوت از نسخه‌ی عرضه شده در چین، راهی بازار کشورهای دیگر جهان می‌شود.

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ بود که هواوی جدیدترین مدل از سری نوا به نام نوا ۸ را برای عرضه در بازار چین معرفی کرد؛ محصولی که مجهز به تراشه‌ی کرین ۹۸۵ شده بود و پردازنده‌ای با فرکانس ۲/۵۸ گیگاهرتزی داشت. حال، GSMArena گزارشی منتشر کرده که شرکت چینی برای عرضه‌ی نوا ۸ به بازار کشورهای دیگر دنیا آماده می‌شود؛ اما مدل مدنظر با تفاوت‌هایی همراه است.

نسخه‌ای از نوا ۸ که راهی بازار کشورهای دیگر می‌شود از تراشه‌ی کرین 820E استفاده خواهد کرد؛ تراشه‌ای ۷ نانومتری که توان پردازشی در حد تراشه‌های میان‌رده‌ی موجود در بازار دارد. کرین 820E دارای پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای است که متشکل شده از ۳ هسته‌ی کرتکس A76 با فرکانس ۲/۲۲ گیگاهرتز و ۳ هسته‌ی دیگر از نوع کرتکس A55 با فرکانس ۱/۸۴ گیگاهرتز. برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز از Mali G57 شرکت آرم استفاده شده، اما باقی مشخصات مدل جهانی نوا ۸ با نسخه‌ی عرضه شده در چین تفاوتی ندارد.

نسخه‌ی جهانی نوا ۸ که ابتدا وارد بازار روسیه خواهد شد از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. البته گفته نشده که آیا نسخه‌ی دیگری از نوا ۸ با حافظه‌ی رم یا ذخیره‌سازی متفاوت وجود دارد یا خیر؛ اما کاربران در هنگام خرید باید بدانند که خبری از درگاه کارت حافظه برای افزایش میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت و کاربران به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی محدود خواهند بود.

در پنل جلوی نوا ۸ صفحه‌نمایشی ۶/۵۷ اینچی قرار گرفته که از پنل اولد و رزولوشن +FHD استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش مدنظر قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ است و همچنین از حسگر اسکنر اثر انگشت ادغام شده با پنل صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. در بالای صفحه‌نمایش، حفره‌ای وجود دارد که میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی شده و در پنل پشتی نیز می‌توان ماژول دوربین چهارگانه را مشاهده کرد.

ماژول دوربین چهارگانه متشکل شده است از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز واید یا عریض، دوربین اولتراواید یا فوق عریض با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی با ویژگی تشخیص میزان عمق در تصویر و دوربین دو مگاپیکسلی دیگری برای ثبت تصاویر ماکرو. یکی از ویژگی‌های جالب نوا ۸ امکان شارژ آن به شمار می‌رود؛ شارژ سریع ۶۶ وات که می‌تواند باتری گوشی هوشمند هواوی با ظرفیت ۳،۸۰۰ میلی‌آمپرساعت را تنها در عرض ۱۵ دقیقه از شارژ صفر در صد به شصت درصد برساند.

در گزارش آمده که برای شارژ کامل باتری از صفر درصد به صد درصد تنها ۳۵ دقیقه زمان نیاز است. در حال حاضر تنها یک رنگ‌بندی از نوا ۸ در روسیه عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند گوشی هوشمند هواوی را در رنگ‌بندی صورتی و با قیمتی معادل ۵۵۰ دلار خریداری کنند. هواوی هنوز مشخص نکرده که آیا رنگ‌بندی‌های دیگری نیز در کار خواهند بود یا خیر.

به گزارش زومیت، نکته‌ای که جالب به نظر می‌رسد گران‌تر بودن نسخه‌ی جهانی نوا ۸ نسبت به نسخه‌ی عرضه شده در چین است. درواقع نسخه‌ی چین نوا ۸ با اینکه تراشه‌ی توانمندتری نسبت به نسخه‌ی جهانی دارد، اما با قیمتی معادل ۵۰۰ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید