راه‌حل‌های هواوی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا

    کد خبر :946069
راه‌حل‌های هواوی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا

هواوی علیرغم تمام تحریم‌هایی که آمریکا اعمال کرده است، عزمش را جزم کرده که به زودی دوباره وارد بازار گوشی‌های همراه 5G شود.

هواوی به دلیل تحریم‌ نمی‌تواند از فناوری‌های آمریکایی برای ساخت تلفن‌های همراه ‌5G استفاده کند و به همین دلیل بخش عمده‌ای از بازارش را به رقبا باخته است.

هواوی که به نظر می‌رسد از رفع تحریم‌ها ناامید شده است، دنبال راهی است که در سریع‌ترین ممکن تولید محصولات 5G را از سر بگیرد.

اولین مسیری که هواوی دست شستن از فناوری آمریکایی و روی آوردن به فناوری‌های موجود تراشه‌های چینی است که اکنون نسبت به محصولات آمریکایی در سطحی پایین‌تر قرار دارند. این تصمیم البته در رقابت با شرکت‌هایی چون اپل که نقطه ضعف بزرگی است. هواوی پیش از تحریم‌ها از تراشه‌های کایرین استفاده می‌کرد.

هواوی پس از اعمال تحریم‌ها در سال ۲۰۱۹ به صورت متوسط هر سال ۵۰ درصد درآمدش از بازار تلفن همراه را از دست داده است. تحریم‌ها حتی بر فروش تلفن‌های هواوی در چین هم تاثیر منفی گذاشته است.

راه دیگر هواوی برای بازگشت به بازار 5G علیرغم تحریم‌های آمریکا، استفاده از فون‌کیس‌ها است. در حال حاضر دو نمونه فون‌کیس در بازار چین وجود دارد که با ای‌سیم داخلی فناوری 5G را پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت هواوی برای پس گرفتن عنوان بزرگترین تولیدکننده تلفن هوشمند جهان ناچار است به خودکفایی در زمینه فناوری‌های نوین برسد. البته این ماجرا کار چندان آسانی نیست و رقبای بزرگ هواوی هم در زمینه رسیدن به فناوری‌های جدیدتر بی‌کار نخواهند نشست و در صورت عرضه تجاری تکنولوژی‌های تازه‌ای چون 6G کار برای این کمپانی بزرگ چینی سخت‌تر هم خواهد شد.

خبرآنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید