آنر در حال رسیدن به جایگاه هواوی در چین/ یک برند تازه اما قوی

    کد خبر :906929

تعداد اسمارت‌فون‌های فروخته شده در بازار چین طی 3 ماهه نخست سال 2022 برابر با 74.2 میلیون دستگاه بود. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افت 14 درصدی را نشان می‌دهد.

بازتاب-این ارقام مشابه با بدترین عملکرد بازار اسمارت‌فون در دوران شیوع بیماری کووید 19 هستند. در واقع موج جدید شیوع کرونا در چین و اجرای قوانین قرنطینه بر عملکرد بازار اسمارت‌فون این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

در این دوره سهم ویوو از بازار چین به 19.7 درصد کاهش یافت؛ اما این برند کماکان از شرکت برادر خود یعنی اوپو پیشی گرفت و جایگاه نخست در بازار را برای خود حفظ کرد. به باور تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، مدل‌های میان‌رده و سلفی‌محور ویوو S12 و S12 پرو و گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سری Y نظیر Y76s و Y31s به عملکرد قدرتمند ویوو در بازار اسمارت‌فون چین کمک شایان توجهی کرده‌اند.

افت سهم اوپو از بازار در مقایسه با ویوو به‌مراتب مشهودتر بود و سهم این برند چینی طی 3 ماهه نخست سال 2022 به 18 درصد تنزل پیدا کرد. بدین‌ترتیب اوپو در جایگاهی بالاتر از اپل قرار گرفت و رتبه سوم را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر اپل سهم خود از بازار اسمارت‌فون چین را به 17.9 درصد افزایش داد. آی‌فون 13 به‌عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون بازار چین در این دوره 3 ماهه شناخته شد؛ اگرچه پس از عرضه سری آی‌فون 13 میزان تقاضا برای این هندست‌ها کاهش پیدا کرد. بنابراین اپل یکی از بزرگ‌ترین ذینفعان سقوط هواوی در بازار به‌شمار می‌رود.

با این‌حال سهم هیچ یک از برندها به اندازه آنر افزایش پیدا نکرد. این برند چینی در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی موفق شد سهم خود را از رقم ناچیز 5 درصد به حدودا 17 درصد افزایش دهد. محبوبیت اسمارت‌فون‌های آنر 60، آنر 60 پرو و آنر 60SE موجب شد که این شرکت تنها موفق به افزایش سهم خود از بازار نسبت به دوره مشابه سال قبل شود؛ بلکه حضور خود را نسبت به 3 ماهه چهارم سال 2021 نیز پررنگ‌تر کند. سهم آنر از بازار اسمارت‌فون چین طی 3 ماهه پایانی سال میلادی گذشته برابر با 16.7 درصد بود. از سوی دیگر سهم هواوی در بازار از رقم 15 درصد در 3 ماهه نخست سال 2021 به 6.2 درصد طی 3 ماهه اول سال 2022 رسید.

رشد سهم اپل و آنر در بازار موجب شد تا این 2 برند از شیائومی پیشی گرفته و شیائومی به جایگاه پنجم سقوط کند. به باور تحلیل‌گران، میزان بالای تقاضا برای گوشی‌های سری ردمی K40، ردمی نوت 11 و مدل ارزان‌قیمت‌‌ ردمی 9A کماکان موجب حضور قدرتمند شیائومی در بازار چین شد. این کمپانی در ماه مارس از گوشی‌های سری ردمی K50 و ردمی 10A رونمایی کرد و اکنون انتظار می‌رود که این هندست‌ها نیز با استقبال چشمگیری از جانب مشتریان مواجه شوند.

موسسه Counterpoint گزارش می‌دهد که دستگاه‌های تاشو ممتاز کمتر از 1 درصد کل اسمارت‌فون‌های فروخته شده در بازار چین طی 3 ماهه نخست سال 2022 را به خود اختصاص دادند. محدودیت تامین پنل‌های نمایشگر تاشو موجب افزایش قیمت‌ها شد و این موضوع به بهبود اوضاع هیچ کمکی نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید