نمایشگر ۶۵ اینچ گیمینگ اچ پی معرفی شد؛ رزولوشن 4K HDR و نرخ بازسازی ۱۴۴ هرتز

    کد خبر :462886

نمایشگر مخصوص بازی جدید اچ‌پی، شاید جذاب‌ترین و البته گران‌ترین محصول گیمینگ نمایشگاه CES 2019 باشد.

پس از یک سال از معرفی فناوری نمایشگر‌های گیمینگ بزرگ انویدیا، ساعاتی پیش اولین محصول نهایی این فناوری در جریان نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. اچ‌پی Omen X Emperium هیولایی ۶۵اینچ است که به‌واسطه‌ی نرخ بازسازی تصاویر ۱۴۴ هرتز، جذاب‌ترین گزینه‌ی موجود برای گیمرها خواهد بود. رزولوشن 4K، فناوری G-Sync انویدیا و پشتیبانی از محتوای HDR‌ از دیگر مشخصات عضو جدید سری گیمینگ Omen است.

نمایشگر غول‌پیکر جدید اچ‌پی همانند بسیاری از محصولات انویدیا دارای برچسب قیمتی بسیار زیادی است که هضم آن برای بسیاری ممکن نخواهد بود. برای خرید این مانیتور گیمینگ، کاربران باید خود را آماده‌ی پرداخت مبلغ ۵۰۰۰دلاری کنند. این در حالی است که تلویزیون‌هایی مخصوص بازی مانند سری P ویزیو مجهز به پنل کوانتوم دات، تنها ۱۵۰۰دلار قیمت دارند.

علاوه‌بر تجهیز به سیستم استریم و بازی انویدیا شیلد که امکان اجرا و تجربه‌ی بازی‌های کامپیوتری و اندرویدی را از طریق فناوری GeForce Now‌ و دسترسی به دستیار صوتی گوگل می‌دهد، نمایشگر امپریوم از ساندبار بهینه‌شده برای بازی‌ها نیز بهره می‌برد. این ساندبار نیاز به سیستم صوتی جداگانه را برطرف کرده و ساختار خاص آن از انتقال لرزش‌ها به پنل نمایشگر جلوگیری می‌کند.

نمایشگر جدید اچ‌پی از نرخ بازسازی تصاویر ۱۴۴هرتز بهره می‌برد که برای تجربه‌ی بازی‌ها، حذف سایه‌ی سوژه‌های سریع و زمان پاسخ‌دهی رنگ خاکستری به خاکستری ۴میلی‌ثانیه پیکسل‌ها، بسیار ایده‌آل است. بدین ترتیب توانایی Omen X Emperium حتی از تلویزیون‌های مخصوص بازی با فرکانس ۱۲۰هرتز نیز برتر خواهد بود. البته فراموش نکنید برای بهره بردن از حداکثر توانایی نمایشگر نیاز به استفاده از درگاه Display Port خواهید داشت که این موضوع به معنای عدم کاربرد نمایشگر گران‌قیمت اچ‌پی برای کنسول‌های بازی است. در صورت استفاده از پورت HDMI، حداکثر نرخ تصویر به ۶۰هرتز محدود خواهد شد.

اچ‌پی برای ارائه‌ی تصویری جذاب، نمایشگر گیمینگ جدید خود را به یکی از برترین پنل‌های جهان مجهز کرده است. پنل MVA کوانتوم دات این نمایشگر، توانایی پوشش ۹۵درصد از فضای رنگی DCI-P3 را دارد. چینش Full-Array Local Dimming‌ نیز خبر از یکپارچگی بالای تصاویر و رنگ‌ها در تمام مساحت نمایشگر می‌دهد. اچ‌پی هم‌چنین موفق به دریافت گواهی تاییدیه DisplayHDR1000 برای نمایش محتوای HDR شده است که این موضوع خبر از حداکثر روشنایی موضعی ۱۰۰۰نیت می‌دهد.

سه درگاه HDMI نسخه‌ی 2.0، یک پورت DisplayPort، وای‌فای 802.11ac، پورت شبکه گیگابیتی، دو درگاه USB‌ برای انتقال اطلاعات و دو درگاه USB‌ دیگر برای شارژ تجهیزات، از مشخصات فنی اچ‌پی Omen X Emperium در بخش اتصالات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید