نشست مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی با مرکز علمی نوبنیاد مطالعات شیعه در اسلواکی

    کد خبر :17282

«علیرضا پورمحمد» مدیر اجرایی مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی و «میکلوش سارکوزی» از اعضای هیات مدیره مرکز علمی نوبنیاد مطالعات شیعه در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی، در نشستی امکان همکاری های مشترک این دو مرکز را مورد بررسی قرار دادند.به گزارش بازتاب به نقل از سفارت ایران در بلغارستان، مدیر اجرایی مرکز مطالعات با اشاره به امکانات و تجارب آن در برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی و ایجاد ارتباط با اندیشمندان و دانشگاهیان ایران و اروپا، از همکاری در برنامه ریزی و اجرای طرح های علمی در باره مطالعات تشیع استقبال و آمادگی هیات رئیسه مرکز را برای همکاری های آتی در این باره به نماینده هیات مدیره مرکز علمی مطالعات شیعه ابلاغ کردند.
سارکوزی هم ضمن تشکر از مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی برای پیشنهاد تشکیل این نشست ضمن استقبال از برنامه ریزی برای فعالیت های مشترک به معرفی مرکز تازه تاسیس مطالعات شیعه پرداخت.
مرکز علمی مطالعات شیعه، مرکزی تحقیقاتی و گروه پژوهشی تازه تشکیل شده رشته علوم ادیان دانشکده علوم انسانی دانشگاه دولتی کومنسکی در شهر براتیسلاوا است.
هدف این مرکز تشکل دادن به نهاد معتبری علمی و بین المللی برای حمایت از تحقیقات علمی در عرصه مطالعات دین تشیع و اسلام شناسی با دعوت از محققان و پژوهشگران معروف و برجسته از نقاط مختلف دنیا و برنامه ریزی سمینارها، جلسات علمی و کنفرانس ها در باب شیعه شناسی اعلام شده است.
این مرکز که اولین مرکز تحقیقات علمی در زمینه شیعه شناسی در اروپای شرقی به شمار می آید، رسما زیر نظر رشته علوم دینی و الهیات دانشگاه کومنسکی کار می کند.
به گفته سارکوزی عضو هیات مدیره آن، از سال آینده به احتمال زیاد برنامه کارشناسی ارشد شیعه شناسی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه دولتی کومنسکی در جمهوری اسلواکی به زبان انگلیسی راه اندازی خواهد شد.
دکتر سارکوزی تاریخ شناس برجسته مجار ریاست کارگروه مجارستان در مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی را نیز بر عهده دارد.
مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی نیز موسسه ای غیر انتفاعی است که با هدف گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی مطالعات در حوزه روابط ایران، بالکان و اروپای مرکزی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌‌ مطالعات کاربردی کشورهای منطقه و روابط بین آنها در گستره تاریخ و دوران معاصر بنیاد یافته است.
این مرکز در صوفیه پایتخت بلغارستان مستقر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید