نجات ۲ زوج گرفتار در دریاچه ارومیه

  • حوادث
  • شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۴۹
    کد خبر :730048

محمد یوسفی‌پور ماجد ،با اعلام این خبر اظهار داشت: این زوج های جوان پس از تلاش چند ساعته توسط نجاتگران تیم عملیات امداد و نجات دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای «گمیچی» جمعیت هلال احمر اسکو از مرگ نجات داده شدند.

وی افزود: عصر روز گذشته برای ۲ زوج جوان که جهت گردش به منطقه ممنوعه جزیره واقع در داخل دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، به علت عدم مراجعه قایق کرایه ای و وضعیت نامناسب دریا درخواست کمک شد.

یوسفی پور ادامه داد: بلافاصله تیم عملیاتی حاضر در دریاچه به محل جزیره اعزام و پس از ۲ ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این افراد شدند.

وی اظهار داشت: برای انتقال آنها از اهالی روستای آق گنبد درخواست کمک شد و یک دستگاه قایق موتوری با ۲ نفر قایقران نیز به منطقه اعزام شد که متاسفانه موقع برگشت مجددا قایق فوق از تیم عملیاتی جدا و در امواج پرتلاطم دریاچه گم شد.

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: این بار هم بعد از ۲ ساعت عملیات جستجو و نجات قایق حامل ۴ نفر گردشگر و ۲ نفر قایقران که در باتلاق های دریاچه ارومیه گیر کرده بود، توسط نجاتگران تیم امداد دریایی پایگاه امداد و نجات شهدای «گمیچی» و کمک اهالی روستا، رهاسازی و به ساحل هدایت شد.

رئیس‌ جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو از هموطنان درخواست کرد که از ورود بدون تجهیزات به دریاچه ارومیه و همچنین اسکان در مناطق ممنوعه و جزیره های دریاچه و سوار شدن بر قایق های غیر مجاز و فاصله گرفتن از سواحل به شدت خودداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید