میانگین تزریق واکسن کرونا در ایران طی ۸۸ روز گذشته/ روزانه فقط ۷۱ هزار دوز!

    کد خبر :826600
آمار کرونا درایران

به نوشته روزنامه همشهری، نزدیک به ۵‌ ماه از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران می‌گذرد و در این مدت براساس اعلام مراجع رسمی، تنها ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

البته با توجه به تزریق دوزهای اول و دوم، این عدد به معنی افراد واکسینه شده نیست. ۲۱ بهمن سال گذشته بود که واکسیناسیون با اولویت کادر درمان آغاز شد. نزدیک به ۳‌ ماه بعد، یعنی در هفتم اردیبهشت، واکسیناسیون از میان جمعیت عمومی یعنی همان فاز دوم، با اولویت قراردادن سالمندان در گروه سنی ۸۰ سال به بالا کلید خورد.

قرار بود هر ۱۰ روز یک بار، با کاهش ۵ سال سن، گروه جدیدی به اولویت‌داران واکسن کرونا، اضافه شود. از آن روز، ۸۱ روز می‌گذرد و تعداد زیادی از افراد ۷۰ سال به بالا از واکسیناسیون جامانده‌اند و قرار است از فردا (دوشنبه) واکسیناسیون ۶۸ سال به بالا شروع شود.

این در حالی است که بنا بر وعده‌های قبلی وزارت بهداشت، تاکنون باید واکسیناسیون سالمندان به‌طور کلی تمام می‌شد و  واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به پایین آغاز می‌شد.

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۸۵ هزار و ۶۹۴ نفر به‌طور رسمی بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده‌اند و با صعودی شدن روند ابتلا، کشور در آستانه ورود به پیک پنجم کرونا قرار دارد.

با اینکه واکسیناسیون کادر درمان از اواخر بهمن سال گذشته آغاز شده بود اما وزارت بهداشت از ۲۵فروردین امسال، آمار تزریق روزانه واکسن کرونا را اعلام کرد.

این آمار با تزریق ۴۶۲ هزار و ۶۴۲ دوز شروع شد و تا روز گذشته به ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۰۱ دوز رسید. یعنی در ۸۸ روز گذشته به‌طور متوسط روزانه ۷۱ هزار و ۱۸۳ دوز واکسن تزریق شده است. این در حالی است که روز گذشته وزیر بهداشت تأکید کرده بود که از شنبه (۱۹ تیر) میزان تزریق روزانه به ۴۰۰ هزار دوز می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید