معرفی ونکوئیش جدید؛ سوپراسپرت موتور وسط آستون‌مارتین

  • خودرو
  • شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱
    کد خبر :338631

زمانی که آستون‌مارتین در ماه آوریل امسال اعلام کرد که مدل جدید DBS جایگزین ونکوئیش خواهد شد، طرفداران آستون‌مارتین هم خوشحال و هم ناراحت شدند زیرا از یک سو نام DBS پس از چند سال غیبت به سبد محصولات آستون‌مارتین بازمی‌گشت اما از سوی دیگر نام ونکوئیش کنار می‌رفت. حال اما خبر رسیده که نام ونکوئیش از سبد محصولات این برند بریتانیایی کنار نخواهد رفت زیرا احتمالاً سوپراسپرت موتور وسط آیندهٔ آستون‌مارتین که در جایگاهی پایین‌تر از والکیِری قرار می‌گیرد، ونکوئیش نام خواهد داشت. این موضوع به‌طور ضمنی توسط مدیر ارشد خلاقیت آستون‌مارتین آقای «Marek Reichmann» طی مصاحبه‌ای با رسانه‌های استرالیایی در جریان رونمایی از مدل جدید DBS سوپرلگرا در آلمان اعلام شده است.

اما غیر از نام خودرو، Reichmann گفته است که در پروژهٔ توسعهٔ سوپراسپرت موتور وسط آستون‌مارتین پیشرفت قابل‌توجهی انجام گرفته است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ده‌ها نمونه در مقیاس کوچک و سه ماکت اندازه کامل از این خودرو ساخته شده است. علاوه بر این، وی بدون اینکه جزئیات بیشتری از این سوپراسپرت جدید بیان کند گفته است که این ماشین زیباترین سوپراسپرت موتور وسط بازار خواهد بود درحالی‌که در آن از دانش فنی به دست آمده در طول توسعهٔ هایپرکار والکیِری استفاده شده است.

هرچند Reichmann هیچ‌یک از مشخصات فنی سوپراسپرت موتور وسط آستون‌مارتین را افشا نکرده است اما پیش‌ازاین مشخص شده که تیم فرمول یک ردبول در توسعهٔ این خودرو نقش دارد. علاوه بر این، می‌دانیم که در این سوپراسپرت جدید از فناوری فیبر کربن مونوکوک تازه توسعه‌یافته به همراه ساب فریم آلومینیومی استفاده خواهد شد. بعلاوه، سوپراسپرت موتور وسط آستون‌مارتین تعدادی از تکنولوژی‌های آئرودینامیکی فعال والکیری را هم قرض خواهد گرفت؛ بنابراین مک‌لارن 720S باید واقعاً احساس خطر کند. در بخش قوای محرکه نیز احتمالاً خبری از موتور V12 نخواهد بود بلکه ممکن است از یک پیشرانهٔ V8 به همراه نیروی کمکی الکتریکی استفاده شود. انتظار می‌رود سوپراسپرت موتور وسط آستون‌مارتین که برای رقابت مستقیم با فراری 488 در نظر گرفته شده در سال 2020 معرفی گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید