مسدود شدن کانال یوتیوب مجلس روسیه در یوتیوب

    کد خبر :901247

به گزارش رویترز گوگل کانال یوتیوب مجلس روسیه را مسدود کرده است. گوگل دیروز با انتشار بیانیه‌ای گفت که این کانال متعلق به مجلس دومای روسیه بوده و آن را به‌خاطر نقض قوانین یوتیوب مسدود کرده است.

بازتاب –گوگل می‌گوید این کار را در مورد همه اکانت‌هایی که قوانین یوتیوب را رعایت نکنند انجام می‌دهد و تیم یوتیوب به‌دقت در حال رصد کردن اوضاع برای اعمال تغییرات لازم در پلتفرم خود هستند. گوکل اضافه کرده است  این شرکت متعهد به تبعیت از تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه بوده و در این امر جدی است.

بلافاصله پس مسدود شدن کانال یوتیوب مجلس دومای روسیه، سخنگوی وزارت خارجه این کشور به گوگل هشدار داد و گفت که اقدام این شرکت غیرقانونی است او در ادامه گفت که گوگل با این کار عملاً به جنگ رسانه‌ای کشورهای غربی علیه روسیه پیوسته است.

به نظر می‌رسد با این اقدام گوگل، روسیه محدودیت‌هایی را علیه این شرکت وضع خواهد کرد. گفتنی است بعد از شروع حمله روسیه به اوکراین و در پی تحریم‌های غرب علیه این کشور، مقامات روسیه دسترسی کاربران روسی به توییتر و فیس بوک را مسدود کرد و این دو شرکت را به‌عنوان سازمان‌های افراطی که باعث ترویج خشونت در شبکه‌های اجتماعی خود می‌شوند شناخت.

محدود و مسدود کردن رسانه‌های روسی در غرب در حالی انجام می‌شود که روسیه دقیقاً درحال انجام برعکس این موضوع است. گزارش‌ها از روسیه حاکی از آن است که روسیه فیلترینگ را تشدید کرده و بسیاری از رسانه‌های غربی را فیلتر کرده است. موج اعتراضات علیه جنگ در این کشور باعث شده تا روسیه سعی کند افکار عمومی را نسبت به چیزی که آن را «عملیات ویژه نظامی» می‌نامد تغییر دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید