مرسدس G63 AMG ادیشن ۵۵ به مناسبت گرامیداشت 55 سالگی

  • خودرو
  • جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۴۱
    کد خبر :897178

در سال جاری اخبار زیادی درباره گرامیداشت ۵۰ سالگی بی ام و M می‌شنویم اما رقیب اصلی این برند پرفورمنس یعنی AMG می‌خواهد بداند امسال ۵۵ ساله می‌شد و به همین خاطر خودروی سفارشی مرسدس-ای ام جی G 63 ادیشن ۵۵ را معرفی کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ خودروی موردبحث فعلاً مختص بازار اروپاست و ادیشن ۵۵ در واقع یک پکیج سفارشی ۱۷۸۵۰ یورویی است که برای شاسی‌بلند ۱۵۶,۴۵۰ دلاری مرسدس عرضه می‌شود. این پکیج با رنگ‌های بدنه مشکی اوبسیدیان یا سفید اوپالاین در دسترس است و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به رینگ‌های ۲۲ اینچی فورج کاری شده با طرح خاکستری مات اشاره کرد.

پکیج‌های یک و دو AMG نایت نیز شامل تریم مشکی برق روی بخش‌هایی همچون جلوپنجره، چراغ‌های راهنما و… هستند. همچنین پوشش کروم نقره‌ای روی درپوش باک نیز بخشی از این پکیج‌هاست. زمانی که درب این خودرو را باز کنید شاهد تریم درب از جنس فولاد ضدزنگ خواهید بود که نوشته قرمز رنگ AMG را می‌تاباند. در این بخش کف‌پوش‌های مشکی AMG با دوخت های قرمز و نوشته ادیشن ۵۵ و غربیلک فرمان با نشان‌های AMG و ۵۵ دیده می‌شوند. عناصر کربنی و صندلی‌های دو رنگ قرمز و مشکی با پوشش چرم ناپا نیز تکمیل کننده کار هستند.

زیر کاپوت تغییری رخ نداده است و بنابراین G 63 ادیشن ۵۵ از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو با قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. سه قفل دیفرانسیل نیز وجود دارند که در صورت گیر افتادن خودروی ۱۷۷ هزار دلاری مرسدس در مسیرهای سخت اقدام به خارج کردن آن خواهند کرد. سیستم تعلیق دوبل جناغی و دامپرهای تطبیقی نیز جزو دیگر ویژگی‌های خاص G 63 هستند.

مرسدس-ای ام جی می‌گوید G 63 ادیشن ۵۵ تنها آغاز ماجراست و در ماه‌های آینده چندین خودروی سفارشی دیگر نیز برای گرامی داشت تأسیس بازوی پرفورمنس AMG در سال ۱۹۶۷ تولید خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید