محکومیت فیس‌بوک به خاطر انتشار محتواهای نژادپرستانه/زاکربرگ مجبور به انتصاب معاون حقوق مدنی شد

    کد خبر :729338

دیروز سه‌شنبه، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت و «شرلی سندبرگ» مدیر ارشد عملیاتی فیس‌بوک با جمعی از رهبران حقوق مدنی از جمله سازمان‌دهندگان تحریم تبلیغاتی در مورد گفتار نفرت‌افزا در فیس‌بوک دیدار کردند.

یکی از این رهبران «دریک جانسون» رئیس بنیاد ملی پیشرفت رنگین‌پوستان(NAACP) بود که در این دیدار گفت: مدیران ارشد فیس‌بوک اقداماتی اندک در راستای مشارکت و اجرای مقررات و اجرائیاتی که می تواند به مهار و محدود کردن نژادپرستی و انتشار اطلاعات نادرست در این پلتفرم، انجام داده‌اند.

وی افزود: فیس‌بوک فاقد حساسیت‌های فرهنگی برای فهم این موضوع است که پلتفرم‌شان واقعا برای آسیب زدن مورد استفاده قرار گرفته است. یا آن‌ها از این آسیب در پلتفرم‌شان اطلاع دارند و سوددهی را انتخاب کرده و ترجیح داده‌اند.

«NAACP» یکی از چندین گروهی بود که فهرستی از ۱۰ خواسته برای تغییر سیاست را به فیس بوک ارائه کردند.

فیس‌بوک اما می‌گوید که هر کاری می‌کند تا بتواند خدمات خود را از هرگونه محتوای نفرت‌افزا، توهین‌آمیز و اطلاعات نادرست عاری سازد.

«جسیکا جِی گونزالس» مدیرعامل مطبوعات آزاد» همان گروه پشت جنبش تحریم فیس‌بوک به آسوشیتد پرس گفت: این غول دنیای مجازی موافقت کرد تا یک معاونت حقوق مدنی در پیکره خود منصوب کند اما اعلام نکرده که این کار چقدر طول خواهد کشید.

به گزارش فارس،در روزهای اخیر شرکت‌های بزرگی چون «کوکاکولا» و «یونیلیوِر» تبلغات و آگهی‌های بازرگانی‌شان را از فیس‌بوک بیرون کشیدند اما فیس‌بوک می تواند با اتکاء به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون کاربر از هرگونه تغییری سر باز بزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید