لپ تاپ فوق العاده باریک ایسوس ZenBook 14X با صفحه نمایش اولد رونمایی شد

    کد خبر :841717

شرکت ایسوس به تازگی از لپ تاپ بسیار باریک و سبک وزن خود تحت عنوان ZenBook 14X رونمایی کرد. لپ تاپی که بدنه فلزی داشته و وزن آن 1.4 کیلوگرم است و تنها 1.6 سانت ضخامت دارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–در لپ تاپ ZenBook 14X از لولای 180 درجه موسوم به ارگولیفت بهره گرفته شده که موجب می‌شود انعطاف پذیری بالایی پیدا کند و تجربه کاربری راحتی داشته باشد. همچنین یک حسگر اثرانگشت در قسمت کلید پاور تعبیه شده که می‌تواند سریع باشد و امنیت را بالا ببرد.

نقطه عطف این دستگاه صفحه نمایش پروضوح اولد است که رنگ‌ها را غنی به نمایش درآورده و نظر هر بیننده را جلب می‌سازد. این صفحه نمایش 14 اینچی IPS وضوح 4K را روی پنل OLED با نسبت تصویر 16:10 به نمایش درمی‌آورد. شدت روشنایی 550 نیت بوده و از HDR هم قابلیت پشتیبانی دارد.

نسبت صفحه نمایش به بدنه 92 درصد بوده و این یعنی کاربر در هنگام تماشا محتوا غرق در دنیای آن خواهد شد. ایسوس برای بخش سخت افزاری از میان دو پردازنده Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7 نسل یازدهمی اینتل با چهار هسته، قوه انتخاب به مخاطب داده است. برای گرافیک هم از تراشه یکپارچه اینتل Iris Xe یا گرافیک مستقل MX450 انویدیا با 2 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 بهره می‌برد.

مخاطب می‌تواند لپ تاپ جدید ایسوس را با 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی  NVMe PCIe 3.0 خریداری کند. به گفته تایوانی‌ها فناوری خنک کننده IceCool Plus در این دستگاه به کار گرفته شد.

ویژگی جذاب لپ تاپ ذن بوک 14ایکس اسکرین پدی است که نقش نمایشگر دوم را برای سوییچ اپ‌ها، اجرای مینی اپلیکیشن‌ها مثل ماشین‌حساب یا اسپاتیفای، صفحه کلید ماشین‌حسابی، تماس تلفنی یا حتی یادداشت برداری ایفا می‌کند. در بخش ارتباطی باید به یک درگاه microSD، دو درگاه تاندربولت ۴ از نوع USB-C، یک درگاه HDMI، یک درگاه USB-A 3.2 Gen.2 و یک جک هدفون اتصالات اشاره کرد.

نسخه پایه این دستگاه 1400 دلار قیمت دارد و بی شک انتخاب مدل رده بالاتر هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت و از زمان عرضه با ویندوز 10 همراه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید