لپ تاپ شما روشن نمی‌شود/این روش ها را پیش گیرید

    کد خبر :993799

لپ تاپ ابزاری است کارآمد که بیشتر افراد دارای آن هستند و این نوع دستگاه را به عنوان ابزاری برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

بازتاب-گاهی اوقات به دلایل مختلفی لپ تاپ روشن نشده و موجب رنج کاربر می‌شود. روشن نشدن دلایل خاص خود را داشته و ما در این مطلب قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که کمک می‌کند بتوانید لپ تاپ خود را مجدد راه‌اندازی کنید.

 

1-منبع برق و باتری را بررسی کنید

لپ تاپ‌ها یا از طریق باتری یا از طریق برق انرژی خود را تامین می‌کنند. باتری زمانی که بسیار شارژ می‌شود عمر خود را از دست داده و در درازمدت با مشکلی رو به رو خواهد شد. بنابراین یکی از مواردی که باید به بررسی آن بپردازید، منبع برق و باتری است. البته موارد زیر را هم برای بررسی منبع برق و باتری به کار گیرید.

  • باتری را بیرون آورده و شارژر را به لپ تاپ وصل کنید و چند دقیقه منتظر بمانید. اگر لپ تاپ روشن شد، به معنای مشکل باتری است.
  • در قسمت دیگر ممکن بوده مشکل از کابل شارژ باشد که باید با یک گزینه جدید جایگزین شود تا بتواند بازدهی بهتری ارائه دهد.

 

2-لپ تاپ را دقیق بررسی کنید

اگر موارد فوق مشکلی نداشتند، باید به سراغ جاهای دیگر رفت. برای مثال پاور را فشار دهید تا از فعالیت فن‌ها مطلع شوید. اگر فن‌ها روشن می‌شوند، قطعا مشکل از جای دیگر است و نمایشگر دلیل مشکل دستگاه خواهد بود.

برای مطلع شدن کافی است کابل HDMI را به تلویزیون و لپ تاپ متصل کنید تا مشخص شود آیا محتوا روی نمایشگر لپ تاپ به نمایش درمی‌آید یا خیر. اگر محتوا روی تلویزیون نمایش داده شد و نمایشگر لپ تاپ نمایشی نداشت، مشکل از صفحه نمایش است که باید مسئله را پیگیری کرده و نمایشگر تعویض شود. در بیشتر مشکلات نمایشگر، افراد آن را تعویض می‌کنند.

لپ تاپ

نحوه روشن کردن لپ تاپ خاموش شده

برای آن که بتوانید لپ تاپ خاموش شده را روشن کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • جدا کردن سیم شارژر از لپ تاپ
  • خارج کردن باتری از لپ تاپ
  • نگه داشتن کلید پاور لپ تاپ به مدت 30 ثانیه
  • کابل شارژ مجدد به لپ تاپ وصل شود
  • 3 دقیقه دیگر باتری را مجدد نصب کنید
  • کلید پاور را فشار داده تا لپ تاپ روشن شود

 

چرا لپ تاپ‌ها دچار مشکل می‌شوند؟

موارد مختلفی در اختلال یک لپ تاپ دخیل هستند. لپ تاپ‌ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند. بعضی از این مشکلات عبارتند از:

  • گرمای بیش از حد: هنگامی که لپ تاپ برای مدت طولانی استفاده می‌شود، گرمای زیادی توسط قطعات داخلی آن تولید می‌شود. اگر لپ تاپ شما دستگاه خنک کننده قوی نداشته باشد، ممکن است دچار مشکلاتی مانند سرعت کند شدن یا خاموش شدن ناگهانی شود.
  •  ویروس‌ها و نرم افزارهای مخرب: لپ تاپ‌ها مانند هر دستگاه دیگری در معرض حملات ویروس‌ها و نرم افزارهای مخرب هستند. اگر لپ تاپ شما دچار این نوع حملات شود، ممکن است تبلیغات آزاردهنده، کندی سیستم و رفتار عجیب و غریب داشته باشد.
  •  استفاده نامناسب: استفاده نامناسب و عدم مراقبت از لپ تاپ می‌تواند باعث مشکلاتی مانند خراب شدن کابل‌ها، کیبورد و موس شود. همچنین، برای جلوگیری از خرابی ناگهانی، لازم است که در هنگام استفاده از لپ تاپ رعایت دستورالعمل‌های سازنده آن را رعایت کنید.
  •  عیب‌های سخت افزاری: ممکن است لپ تاپ شما به دلایل سخت افزاری مانند مشکلات با صفحه نمایش، هارد دیسک، پردازنده و حافظه دچار مشکل شود. در این صورت، باید دستگاه را به مرکز خدماتی مربوطه برای تعمیر ارسال کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید