لپ تاپ سبک وزن هوآوی میت بوک پرو ایکس 2022 معرفی شد

    کد خبر :892211

هواوی به‌تازگی و در حاشیه نمایشگاه MWC 2022 از پرچم‌دار جدید لپ‌تاپ‌های خود با نام میت بوک ایکس پرو 2022 در کنار مدل هیبریدی میت‌بوک E رونمایی کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_Matebook X Pro 2022 از یک نمایشگر ۱۴.۲ اینچی IPS LCD لمسی با وضوح عالی ۳۱۲۰ در ۲۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. این نمایشگر با نسبت تصویر ۳:۲ فضای بیشتری را برای کار در اختیارتان می‌گذارد و هواوی می‌گوید بهترین پنل نمایشگری است که تاکنون در لپ‌تاپ‌هایش از آن بهره گرفته است.

این نمایشگر می‌تواند ۵۰۰ نیت روشنایی تولید کرده و ۱۰۰ درصد بازه رنگی P3 را نیز پوشش می‌دهد. این ارقام از بهترین‌هایی است که در پنل‌های IPS پیدا می‌کنید. حاشیه بالایی نمایشگر تنها ۶ میلی‌متر است اما هواوی توانسته یک وبکم اچ‌دی درون آن جا بدهد. میت بوک ایکس پرو 2022 تنها ۱.۳۸ کیلوگرم وزن و در ضخیم‌ترین بخش خود ۱۵.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. با این وجود هواوی توانسته یک سیستم صوتی شش اسپیکره را درون این لپ‌تاپ قرار دهد.

شاید بخش ناامیدکننده این لپ‌تاپ استفاده از پردازنده‌های نسل یازدهمی راکت‌لیک اینتل باشد. با این‌که این تراشه‌ها نسبت به نسل دهم بهبود خوبی داشته‌اند اما پردازنده‌های نسل دوازدهمی آلدرلیک نیز حالا در دسترس هستند. در هر صورت تراشه گرافیک داخلی Iris Xe نیز از پس کارهای سبک به‌خوبی بر می‌آید و ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و تا یک ترابایت حافظه M2 SSD نیز سخت‌افزار این اولترابوک را تکمیل می‌کنند.

هواوی از یک سیستم خنک‌کننده جدید با سه ورودی هوا و دو فن قدرتمند استفاده کرده و یک محفظه بخار هم برای انتقال حرارت در نظر گرفته است. این لپ‌تاپ دارای ۴ درگاه USB-C است که دوتای آن‌ها از استاندارد USB 3.2 استفاده می‌کنند. جک هدفون تنها درگاه دیگر این لپ‌تاپ محسوب می‌شود و خبری از کارت‌خوان نیست.

میت بوک ایکس پرو 2022 با یک شارژر USB-C گالیوم نیتریدی ۹۰ واتی عرضه می‌شود که تنها ۱۸۰ گرم وزن دارد تا بتوانید آن را به راحتی همه‌جا همراه خودتان داشته باشید. قیمت MateBook X Pro 2022 نیز ۱۹۰۰ یورو برای نسخه پایه در نظر گرفته شده است.

پاسخ هواوی به سرفیس پرو مایکروسافت، محصول جدیدی با نام میت بوک E است. این لپ‌تاپ/تبلت هیبریدی با ویندوز ۱۱ به بازار عرضه خواهد شد و یک کیبورد هم همراه خود در جعبه دارد. MateBook E یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۶ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی دارد که ویژگی اصلی آن پنل OLED چشمگیرش خواهد بود. هواوی حتی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب هم اضافه کرده است.

میت بوک E تنها ۷.۹ میلی‌متری ضخامت دارد اما با وزن ۷۰۹ گرمی، بیشتر دستگاهی برای استفاده روی میز محسوب می‌شود. جنس قاب اطراف تبلت آلیاژ منیزیوم است اما هواوی برای پشت آن از شیشه مات استفاده کرده است.

در قلب این تبلت پردازنده‌های نسل یازدهم Core i5 و Core i7 اینتل به همراه گرافیک Iris Xe قرار دارد. ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه PCIe NVMe SSD هم از سایر ویژگی‌های میت‌بوک E هستند. شاید بزرگ‌ترین پاشنه آشیل تبلت تنها یک درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و یک جک هدفون باشد. MateBook E از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی کرده و یک باتری ۴۲ وات ساعتی دارد که با سرعت ۶۵ وات شارژ می‌شود. اسپیکرها و میکروفون‌های چهارگانه و نسل دوم قلم M-Pencil هواوی نیز از دیگر مشخصات این هیبریدی هستند.

هواوی Matebook E با قیمت پایه ۶۵۰ یورو برای نسخه i3/8/128GB و قیمت ۱۰۰۰ یورو برای نسخه i65/8/256GB به بازار عرضه خواهد شد. اما اگر نسخه ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی را خریداری کنید هواوی کیبورد مغناطیسی را نیز هم برای نسخه ۱۲۰۰ یورویی Core i5 و هم نسخه ۱۴۰۰ یورویی Core i7 درون جعبه به شما هدیه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید