لرستان دارای بیشترین بخاری‌های نفتی غیراستاندارد در مدارس

    کد خبر :562904

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۲۵ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد هستند.

دکتر داریوش ورناصری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس سیاست‌های سازمان، اولویت‌های ما در استان آماده‌سازی مدارس آسیب‌دیده ناشی از سیل برای سال تحصیلی جدید است.

وی اضافه کرد: اعتبارات مناسبی برای این امر لحاظ کردیم تا در مهرماه این مدارس قابل بهره‌برداری باشند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: با توجه به اینکه تعداد بخاری‌های نفتی غیراستاندارد در این استان زیادتر از سایر استان‌هاست، اعتبار ۱۰۰ درصدی این مهم تأمین شده است و اولین مرحله اعتبار را هفته گذشته به لرستان ابلاغ کردیم.

ورناصری عنوان کرد: بیش از ۵ میلیارد تومان برای استانداردسازی بخاری‌های نفتی لرستان درنظر گرفته شده است و مابقی نیز تامین اعتبار شده که ظرف یکی دو هفته آینده به استان ابلاغ می‌شود که در ابتدای مهرماه در استان هیچ کلاسی را نداشته باشیم که در آن بخاری نفتی غیراستاندارد باشد.

وی گفت: در جاهایی که گاز وجود ندارد مجبوریم از بخاری‌های نفتی استفاده شود تا هنگامی که گازرسانی به آن مناطق برسد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: کلاس‌هایی که دارای سیستم گرمایشی بخاری نفتی هستند اما دارای علمک گاز هستند در اولویت هستند.

ورناصری با اشاره به اینکه ۳۰۰۰ کلاس درس در لرستان داریم که سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند، خاطرنشان کرد: در کل کشور ۲۵ هزار کلاس درس داریم که سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند؛ عزم‌مان را جزم کردیم تا ابتدای سال تحصیلی جدید آنها را جمع‌آوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه برچیدن مدارس خشتی و گلی از اولویت‌های ماست که تامین اعتبار شده است، گفت: پس از مدارس خشتی و گلی به سمت جمع‌آوری مدارس بلوکه و سنگی می‌رویم که در دستور جمع‌آوری داریم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی و خیرین در دستورکار سازمان و استان است که باید انجام شود. پروژه‌های نیمه‌تمام تامین اعتبار شدند، بخشی از اعتبارات ملی تامین شده و امیدواریم استان و سازمان برنامه بودجه کمک کنند سهم خود را از محل اعتبارات استانی تامین تا این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید