قیمت کاذب به گرندویتارا هم رسید

  • خودرو
  • یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۱۹
    کد خبر :237003

این روزها برخی نمایشگاه داران و دلالان کشور قیمت سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰ مدل ۱۳۹۷ را از ۱۶۵ تا ۱۷۴ میلیون تومان اعلام می کنند.

این در حالی است که آخرین بخشنامه فروش گروه صنعتی ایران خودرو برای گرندویتارا مدل ۹۷ قیمت حدود ۱۴۷ میلیون تومان را نشان می دهد. با افزایش تعرفه های واردات خودرو و همچنین تغییر بهای ارز شاهد آن بودیم که ایران خودرو تخفیف همیشگی در فروش گرندویتارا کلاس ۱۰ را حذف کرد و به جای تحویل خودرو با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون تومان، آن را با بهای رسمی از پیش اعلام شده ۱۴۷ میلیون تومان به دست مشتریان رساند. این مسئله باعث شد تا دلالان فعال در بازار برای سوء استفاده از مشتریان شایعاتی را در خصوص افزایش قیمت نجومی این خودرو راه بیاندازند و بگویید که در سال آینده قیمت این خودرو فراتر از ۱۸۰ میلیون تومان می رود. اما با بررسی های انجام شده که باور تنها یک دروغ مدیریت شده از جانب دلالان و برخی نمایشگاه داران است تا بتوانند در شب عید سود بیشتری را از فروش گرندویتارا کلاس ۱۰ به جیب بزنند. طبق بررسی های انجام شده و آنالیز نموداری، گرندویتارا کلاس ۱۰ با مدل سال آینده، باید در شرایط فعلی قیمتی حدود ۱۵۷ میلیون تومان را با توجه به بهای کارخانه داشته باشد و در حال حاضر خرید این کراس اوور و یا شاسی بلند کوچک با قیمت بیش از این عدد، اشتباه محض است و به عبارت ساده کلاهی گشاد بر سر خریداران به خاطر باور به دروغ جدید دلالان می رود.
به گزارش اسب بخار ،آن طور که خبرها از گوشه و کنار می رسد، قطعا سوزوکی گرندویتارا در ایران خودرو همچنان تولید می شود و قرار نیست که این خودرو از خط تولید خارج شود. چون طبق سیاست کلی کمپانی سوزوکی ژاپن، ویتارا جدید از نظر کاربرد و کلاس بدنه یک رده از گرندویتارا پایینتر است و همچنان در بازار جهانی گرندویتارا دو دیفرانسیل مشابه به روند تولید ایران خودرو خراسان، مونتاژ و عرضه می شود. همچنین ایران خودرو طبق سابقه سال های گذشته اثبات کرده است که با آغاز سال کاری جدید، دوباره ثبت نام گرندویتارا کلاس ۱۰ را با موعد تحویل تابستان ۹۷ آغاز می کند و طبق شرایط کلی حاکم بر بازار و تحلیل های انجام شده، خودروهایی چون مزدا۳ گروه بهمن، کیا سراتو آپشنال و سوزوکی گرند ویتارا در صورت عدم اضافه شدن امکانات رفاهی و ایمنی در گام اول به خاطر گران شدن حق بیمه افزایش قیمت چند صد هزار تومانی را خواهند داشت و در بدترین شرایط طی یکسال تولیدی، حدود ۳ تا ۵٫۵ درصد گران می شوند. با در نظر گرفتن چنین شرایطی هم شاهد آن هستیم که به احتمال قوی در سال ۱۳۹۷، سوزوکی گرندویتارا بیش از ۲۰ میلیون تومان از قیمت بازار آزاد امروز ارزانتر خواهد بود و مزدا۳ حتی به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان نمی رسد که در حال حاضر نسخه مدل ۱۳۹۷ آن در بازار آزاد قیمت ۱۶۲ میلیون تومان را تجربه کنند. لذا پیشنهاد می شود که مشتریان و خریداران خودرو با هوشیاری و آگاهی کامل از خرید چنین خودروهایی در بازار آزاد به شدت خودداری کنند تا جولانگاه دلالان و بی خاصیتان عرصه اقتصاد در هر جامعه ای، کمتر فاجعه های افزایش قیمت خودرو را در شب عید رقم بزنند. با حدود ۴۵ روز تا دو ماه صبر و حوصله می توان همین خودروها را به صورت مستقیم از جانب شرکت با قیمت به مراتب مناسبتر تهیه کرد و لازم نیست که چند ده میلیون تومان پول اضافه در این میان به جیب دلالان برود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید