دلار روی تابلوها ۴۴۶۰ تومان؛ برای فروش ‌۴۷۰۰ تومان!

    کد خبر :236995

با وجود آنکه قیمت دلار روی تابلو اعلان صرافی‌ها ۴۴۶۰ تومان است، دلاری که عملا توسط صرافی‌ها و دلالان به فروش می‌رسد بیش از ۴۷۰۰ تومان قیمت دارد.

وضعیت بازار ارز مانند روزهای گذشته شرایط ویژه‌ای دارد و بسیاری از صرافی‌ها دلار و یورو به مشتریان نمی فروشند و صرافی‌هایی هم که فروش دارند، عرضه آنها مشروط به ارائه کارت ملی و برای هر نفر نهایتا هزار دلار است.

مقابل دو – سه صرافی در اطراف میدان فردوسی که یکی از مراکز اصلی فروش انواع ارز و سکه در پایتخت است، صف‌های نسبتا طولانی تشکیل شده است؛ هر چند صف‌های خرید نسبت به روز گذشته کمتر شده است.

نکته جالب این است که عملا دلار با دو نرخ متفاوت در بازار آزاد عرضه می‌شود. یکی دلار بانکی و دیگری دلار آزاد. آنچه در حال حاضر روی تابلو اعلان قیمت‌ها دیده می‌شود قیمت دلار بانکی است، عددی در حدود ۴۴۶۰ تومان. اما هنگام خرید در برخی صرافی‌هایی که فروش دارند، با نرخ دیگری مواجه می‌شویم؛ نرخ بیش از ۴۷۰۰ تومان و یورو با قیمت حدود ۶۰۰۰ تومان.

شرایط بازار نشان می‌دهد آن صرافی‌هایی که مقابل‌شان صف‌های طولانی تشکیل شده دلار را با نرخ بانکی می‌فروشند، یعنی همان نرخی که روی تابلو اعلان قیمت‌ها دیده می‌شود.

البته نکته خوب بازار اینجاست که تعداد دلالان هم نسبت به هفته‌های گذشته در بازار کمتر شده است و جسته و گریخته در حوالی میدان فردوسی دیده می‌شوند. دلالان کنار خیابان نیز دلار را با نرخ حدود ۴۷۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

به هر حال آنچه به نظر می‌رسد این است که ارزهایی مانند دلار و یورو عملا با دو نرخ در بازار آزاد مشاهده می‌شود و عمدتا قیمت روی تابلوها قیمت ظاهری است. از سوی دیگر بازار سکه هم با محدودیت‌هایی در عرضه مواجه است؛ هر چند که این محدودیت نسبت به ارز کمتر است و میزان تقاضای آن هم نسبت به دلار بسیار پایین‌تر شده است.

به گزارش ایسنا،تا ساعت ۱۴:۳۰، بر اساس تابلو اعلان قیمت‌های صرافی‌ها دلار ۴۴۵۰ تومان خریده و ۴۴۶۰ تومان فروخته می‌شد. یورو نیز ۵۴۸۰ تومان خریداری و ۵۴۹۵ تومان به فروش رسید. همچنین پوند ۶۵۵۰ تومان خریده و ۶۸۵۰ تومان به فروش رسید.

قیمت خرید سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت فروش آن یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است. همچنین نیم سکه ۷۵۵ هزار تومان خریده و ۷۷۵ هزار تومان فروخته شد و ربع سکه نیز ۴۸۰ هزار تومان خریده و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید