قیمت نفت رکورد جدیدی زد

    کد خبر :847772
قیمت نفت رکورد جدیدی زد

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودیت عرضه پس از طوفانهای سهمگین در آمریکا، برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با ۱۲ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۷ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه با یک دلار و ۸۳ سنت افزایش، در ۷۶ دلار و ۱۹ سنت بسته شده بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۸ به این طرف بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با شش سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا شب گذشته با ۲.۵ درصد افزایش بسته شده بود.

شرکتهای نفت در آمریکا برای احیای کامل تحویل نفت به کرانه شرقی پس از طوفانهایی که به تاسیسات در گلف کاست آسیب زد، به سختی تلاش می کنند.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی نوشتند: روند طولانی احیا از اختلالات به وجود آمده پس از طوفان آیدا و تقاضای قوی، باعث کاهش ذخایر نفت می شود. کاهش ذخایر نفت آمریکا شتاب پیدا کرده است.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نرخ استفاده از ظرفیت در پالایشگاههای کرانه شرقی آمریکا به ۹۳ درصد افزایش یافته که بالاترین نرخ از ماه مه سال ۲۰۱۹ و گواه قوی شدن تقاضا برای سوخت است. همچنین آمار این سازمان نشان داد ذخایر نفت پس از صدمات ناشی از دو طوفان، به پایینترین حد در سه سال گذشته نزول کرده است. ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به میزان ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۱۴ میلیون بشکه رسید که پایینترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود.

به گزارش ایسنا، قیمتها روز جمعه پس از نخستین فروش عمومی ذخایر استراتژیک چین برای مدت کوتاهی کاهش پیدا کردند. شرکتهای دولتی پتروچاینا و شرکت شیمیایی هنگلی پتروکمیکال چهار محموله به میزان مجموعا ۴.۴۳ میلیون بشکه خریداری کردند.

تحلیلگران وود مک در ست پیش از این فروش اظهار کردند: این اقدام به دلیلی میزان اندک فروش نسبت به مصرف و واردات چین، تاثیر اندکی در بازار خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، بعضی از اعضای اوپک پلاس در پی سرمایه گذاری اندک یا به تاخیر انداختن فعالیت تعمیراتی به دلیل شیوع پاندمی کرونا، برای افزایش سطح تولید تقلا می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید