قابلیت تایپ صوتی به ویندوز 11 رسید

    کد خبر :882592

به نظر می‌رسد که ویندوز 11 در بروزرسانی‌های آتی خود قصد دارد تمرکز بیشتری بر قابلیت‌های دسترسی داشته باشد. ماه گذشته ویژگی به نام Voice Access در آپدیت دسامبر منتشر شد که به شما امکان می‌دهد رایانه شخصی خود را با دستورات صوتی کنترل کنید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_حالا اما، آخرین بیلد Windows Insider، نسخه 22538، قابلیت مذکور را به صفحه کلید مجازی گسترش می‌دهد. با باز کردن صفحه کلید مجازی، به هر کلید یک عدد از 1 تا 49 اختصاص می‌یابد. سپس کاربر تنها باید بگوید «روی 30 کلیک کن» تا ویندوز حرف V را بنویسد و غیره. به همین ترتیب، اضافه کردن یک عدد یا یک ایموجی به متن امکان پذیر خواهد بود. این قابلیت، خصوصاً به افراد دارای معلولیت حرکتی یا نابینا اجازه می‌دهد تا مانند دیگران از رایانه خود استفاده کنند.

مایکروسافت همچنین دستور صوتی برای باز و بسته کردن صفحه کلید را، گفتن عبارت‌های «صفحه کلید مجازی را باز کن» و «صفحه کلید مجازی را پنهان کنی» اعلام کرده است. علاوه بر این، شرکت ردموندی اذعان دارد که برنامه Speech Pack برای تشخیص گفتار مبتنی بر دستگاه که عملکرد رونویسی بهتری را ارائه می‌کند، در فروشگاه مایکروسافت موجود است.

بیلد 22538 همچنین شامل ویژگی‌های جدید دیگری مانند طراحی جدید و مدرن‌تر برای تسک منیجر و همچنین برخی تغییرات جزئی از جمله رفع چندین باگ است. برای نصب این آپدیت نیز ابتدا باید در بخش Windows Insiders عضو شده باشید.

البته به احتمال زیاد، نسخه فعلی «Task Manager» نهایی نیست و در آینده، توسعه دهندگان تغییراتی در ظاهر و عملکرد آن ایجاد خواهند کرد. در این آپدیت، زبانه‌های آشنایی که قبلاً در بالای صفحه قرار داشتند، اکنون در کنار آن قرار دارند.

رابط کاربری نیز دستخوش تغییرات دیگری شده است؛ برای مثال، ایجاد یک تسک جدید یا پایان دادن به یک فرآیند، راحت‌تر شده‌اند. پشتیبانی از حالت عملکرد سیستم نیز برای آن در نظر گرفته شده است و به همین دلیل «Task Manager» در حالت روشن یا دارک مود هم کار می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید