اخطار: صفحات جعلی دانلود ویندوز 11 را کلیک نکنید

    کد خبر :904169

به تازگی هکرها صفحه دانلود ویندوز 11 را جعل کرده‌اند که بسیار شبیه صفحه‌ رسمی سایت مایکروسافت بوده و بدافزار مخربی را بر روی سیستم کاربران دانلود می‌کند.

بازتاب -ظاهراً افراد سودجو به صفحه دانلود ویندوز 11 هم رحم نکرده و نسخه جعلی این صفحه را بسیار مشابه با وب‌سایت مایکروسافت طراحی کرده‌‌اند. کاربران به محض ورود به این صفحه به طور ناخواسته بدافزاری را بر روی سیستم خود دانلود می‌کنند.

در ادامه هم هکرها از طریق این بدافزار داده‌های مرورگر شامل پسوردها و اطلاعات کیف پول ارز دیجیتال کاربران را سرقت می‌کنند. صفحه‌ جعلی دانلود ویندوز 11 با تبلیغات گسترده و با هدف سرقت اطلاعات کاربران معرفی شده است.

همچنین ممکن است کاربران پس از مشاهده‌ صفحه‌ جعلی دانلود ویندوز 11 به طور مستقیم در معرض حمله‌ هکری قرار بگیرند. تنها راه تشخیص جعلی بودن این صفحه توجه به آدرس آن است.

این صفحه‌ دانلود به قدری هنرمندانه طراحی شده که در نگاه اول رسمی و بدون مشکل به نظر می‌رسد و جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد. این صفحه شامل تصاویر و لوگوی مایکروسافت و همان فونتی است که در وب‌سایت رسمی ردموندی‌ها استفاده می‌شود.

صفحه‌ جعلی ویندوز 11 شامل گزینه‌ Download Now است که اگر روی آن کلیک کنید یک فایل مخرب حاوی بد‌افزار با پسوند exe روی سیستم شما نصب می‌شود.  این بدافزار توانایی دور زدن Defender ویندوز را داشته و پس از نصب سرویس‌های امنیتی سیستم‌عامل را حذف می‌کند. این بدافزار بعد از نفوذ به کامپیوتر می‌تواند کوکی‌ها و اطلاعات ذخیره‌شده‌ی مرورگر و داده‌های والت رمزارز کاربر را جمع‌آوری کند.

مرورگرهای گوگل کروم، مایکروسافت اج و دیگر مرورگرهای محبوب هدف این بد‌افزار قرار گرفته‌اند. بهتر است کاربران هنگام مواجه با چنین صفحاتی ابتدا آدرس URL آن را با دقت بررسی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید