فیسبوک از این پس متا نام دارد

    کد خبر :857174

فیس‌بوک به طور رسمی خبر از تغییر نام این کمپانی از Facebook به Meta داد. متا برگرفته از واژه متاورس در فیلم‌های علمی-تخیلی بوده و بیانگر چشم انداز فیس‌بوک برای آینده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارمدیرعامل فیس بوک در جریان اعلام این تغییر بیان داشت:

«امروز ما به عنوان یک کمپانی شبکه اجتماعی شناخته می‌شویم اما در DNA ما یک کمپانی نهفته است که فناوری‌هایی را برای برقراری ارتباط میان افراد می‌سازد. متاورس همانند شبکه اجتماعی سرآغاز تازه‌ای است که ما آن را شروع کردیم.»
این کمپانی اعلام کرده طی سال آینده حدود 10 میلیارد دلار بر روی توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای ایجاد متاورس سرمایه گذاری خواهد کرد. پیش از این فیس‌بوک یک دموی شبیه به انیمیشن‌های Pixar به نمایش گذاشت که فیس بوک می‌کوشد روزی نرم افزار موجود در آن را بسازد.

مارک زاکربرگ می‌گوید ایده متاورس روزی جای اینترنت موبایل را خواهد گرفت. متاورس چیزی ورای فضای مجازی کنونی است و با ترکیب کردن اینترنت، واقعیت افزوده و فضای مجازی، یک دنیای خیالی را ایجاد می‌کند که در آن کاربران زندگی دوم خود را تجربه می‌کنند.

از امروز کمپانی والد فیس‌بوک Meta نام دارد اما خود شبکه اجتماعی فیس‌بوک تغییر نام نخواهد داد. برخی تحلیل گران می گویند هدف فیس بوک از تغییر نام این کمپانی فرار از واقعیت محصولات بدنام این کمپانی چون اینستاگرام است که با وجود جذابیت آن، اثرات روانی و اجتماعی مخربی بر روی کاربران خود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید