فواید عرق کردن برای بدن

    کد خبر :1039122
فواید عرق کردن برای بدن

عمل تعریق به بدن کمک می کند تا مواد سمی را از خود خارج کند و به ما در کنترل دمای بدن خود کمک می کند جلوگیری از عرق کردن برای سلامت ما بسیار خطرناک است.

عرق کردن یکی از واکنش های طبیعی بدن برای به تعادل رساندن دمای بدن و همچنین خارج نمودن مواد سمی از بدن است. تعریق باعث ایجاد نرمی در پوست بدن شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. شما با جلوگیری کردن از تعرق بدن ، باعث آسیب دیدن بدن و انباشت مواد سمی می‌شوید.

سعی نکنید تا جلوی عرق کردن بدن را بگیرید. عرق کردن یکی از واکنش های طبیعی بدن برای به تعادل رساندن دمای بدن و همچنین خارج نمودن مواد سمی از بدن است. تعرق باعث ایجاد نرمی در پوست بدن شده و از خشکی آن جلوگیری می کند. شما با جلوگیری کردن از تعرق بدن ، باعث آسیب دیدن بدن و انباشت مواد سمی می شوید. همچنین پوست شما دچار خشکی می شود و ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. پس سعی کنید تا جلوی عرق کردن را نگیرید !

تعریق چیست؟

عرق‌کردن یا تعریق به تولید کردن مایعی به نام عرق که عمدتاً شامل آب و نمک می‌باشد، توسط غدد تعریق در پوست بدن پستانداران را گویند. در انسان عرق کردن در درجه اول به عنوان عملی برای تنظیم درجهٔ حرارت بدن است. باور عمومی دربارهٔ تعریق این است که عرق‌کردن می‌تواند باعث دفع سموم از بدن شود. برخی بر این باور هستند که عرض کردن مواد سمی را از بدن انسان خارج می کند و موجب ارتقای سلامتی بدن می شود.

جلوی عرق کردن را نگیرید !

عمل تعریق به بدن کمک می کند تا مواد سمی را از خود خارج کند و به ما در کنترل دمای بدن خود کمک می کند جلوگیری از عرق کردن برای سلامت ما بسیار خطرناک است. تعریق در سطح پوست با تنظیم رطوبت پوست در حد عادی، سبب نرمی پوست و به جلوگیری از خشکی پوست نیز کمک می‌ کند. باید توجه داشته باشید که نباید برای جلوگیری از عرق کردن از نوشیدن آب خودداری کنید. این امتناع باعث می شود تا بدن با کم آبی دچار شود و در روند کار کردن آن اختلال به وجود آید و در برخی موارد موجب آسیب به آن گردد.

استفاده از ضد عرق ها

ضدعرق ها با مسدود کردن غدد چربی پوست، جلوی تعریق را می گیرند. استفاده مداوم از محصولات ضد عرق منجر به بروز مشکل در میکروبیوم ما می شود. بنابراین بهتر است بیشتر از ۲ یا ۳ بار در هفته از این محصولات استفاده نکنید و قبل از خواب هم پوست خود را از این مواد پاک کنید.

فواید عرق کردن:

کنترل دمای بدن
دفع سموم از بدن
نرمی پوست
جلوگیری از خشکی پوست
عوامل افزایش تعریق
افزایش دمای بدن
در حالت عصبانیت
در زمان حالت تهوع

 

توجه داشته باشید از مالیدن زاج نقره سنگ (مرده سنگ) به پوست برای جلوگیری از بوی بد عرق خودداری کنید موجب حساسیت پوستی می شود.

بهداشت‌نیوز 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید