فروش کنسول پلی استیشن 5 سونی از 30 میلیون فراتر رفت

    کد خبر :965404

سونی در آخرین کاهش درآمد خود اعلام کرد که در این سه ماهه 3.3 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فروخته است که دقیقاً مشابه سال گذشته بوده و مجموع فروش‌ها از زمان عرضه را به 25 میلیون رسانده است.

بازتاب-سونی در آخرین کاهش درآمد خود اعلام کرد که در این سه ماهه 3.3 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فروخته است که دقیقاً مشابه سال گذشته بوده و مجموع فروش‌ها از زمان عرضه را به 25 میلیون رسانده است.

 با این حال، تعداد آن در این سه ماهه بسیار کمتر از آن چیزی است که برای رسیدن به هدف فروش 18 میلیونی PS5 برای سال مالی 2022 نیاز دارد. فروش در نیمه سال مالی (منتهی به 31 مارس) اکنون به 5.7 میلیون رسیده است که تقریباً مشابه سال 2021 در این مقطع (5.6 میلیون) است.

با وجود تعداد مساوی فروش PS5، درآمد نسبت به سال گذشته (12 درصد) به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به 727 میلیارد ین (4.92 میلیارد دلار) رسید که بخشی از آن به لطف افزایش قیمت PS5 در اوایل سال جاری بود. با این حال، به دلیل خرید اخیر Bungie توسط این شرکت، همراه با افزایش هزینه توسعه دهندگان بازی، سود 49 درصد کاهش یافت.

پلی استیشن 5

سونی سال گذشته 11.5 میلیون کنسول فروخت، بنابراین شرط خوبی است که فروش سال 2022 تقریباً به همین میزان باشد. با این حال، خیلی به فروش تعطیلات بستگی دارد و اینکه آیا می‌تواند تولید را با تقاضا حفظ کند یا خیر. این مشکلی است که از زمان ورود PS5 به دلیل بیماری همه گیر و سایر مسائل، گریبان‌گیر آن شده است. در ماه می، سونی اعلام کرد که در نهایت می‌تواند تولید خود را افزایش دهد تا تقاضای PS5 را با سهولت مشکلات زنجیره تامین کند. در حالی که هیچ عددی در این زمینه ارائه نکرده است، اما به طور حکایتی به نظر می‌رسد که در ماه‌های اخیر پیدا کردن کنسول راحت‌تر بوده است.

در همین حال، فروش نرم افزاری از 76.4 میلیون در سال گذشته به 62.5 میلیون دستگاه کاهش یافت. نسخه دیجیتالی هم 63 درصد این آمار را تشکیل داده و نسبت به قبل افزایش یافت. تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافت.

سونی پیش بینی درآمد خود را برای سه ماهه آینده به دلیل کاهش پیش بینی شده در فروش بازی‌های اول شخص کاهش داده است. با این حال، در سال مالی آینده صعودی است و هدف آن فروش 23 میلیون واحد PS5 در آن زمان است. جالب اینجاست که همچنان انتظار دارد تا پایان سال مالی (مارس 2023) به 18 میلیون واحد برسد، بنابراین ممکن بوده شانس فروش بیشتر را پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید