پلی استیشن 5 پرو سونی گیمرها را سورپرایز می کند

    کد خبر :1058399

صنعت بازی‌های ویدئویی در حال تحول است و بزودی باید شاهد معرفی کنسول میان نسلی پلی استیشن 5 پرو سونی باشیم.

بازتاب- هر سال شرکت‌های توسعه دهنده بازی، عناوین جدیدی را معرفی و عرضه می‌کنند. در سال‌های گذشته خبر تصاحب اکتیویژن توسط مایکروسافت بسیار جنجالی شد و سپس این شرکت خبر از توسعه کنسول نسل بعدی خود داد. در سوی دیگر کنسول نینتندو سوییچ جدید نیز در دست ساخت بوده و بزودی نسل جدید آن معرفی خواهد شد.

با تمام این اوصاف یکی از مهم‌ترین اخباری که باید به آن اشاره کنیم، خبر ساخت کنسول پلی استیشن 5 پرو بوده که بزودی معرفی خواهد شد. این کنسول بازی بدون شک طراحی بهتر داشته و از قدرت سخت افزاری بالایی برخوردار است. دستگاه موردبحث سونی انتظار می‌رود در فصل تعطیلات 2024 از راه برسد. البته باید بیان داشت که بازی GTA 6 تا سال 2026 عرضه نخواهد شد و قطعا تجربه این عنوان روی پلی استیشن 5 پرو بسیار جذابیت دارد.

پلی استیشن 5 پرو

رسانه‌های معتبری مانند IGN و تام هندرسون از Insider Gaming برخی اطلاعات از کنسول میان نسلی سونی فاش کردند. براساس گزارش‌ها، سونی تصمیم دارد طراحی بهتری برای پلی استیشن 5 پرو در نظر گیرد. همچنین قرار بوده عملکرد پردازنده آن 10 درصد بهبود پیدا کند. اما بزرگ‌ترین تغییر به بخش گرافیک مربوط خواهد شد.

گفته می‌شود نسخه پرو پلی استیشن 5 بیش از 3.5 برابر نسخه فعلی قدرت گرافیک بیشتری خواهد داشت. این یعنی جهش 45 درصدی که می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد. برای گیمرها گرافیک بسیار اهمیت دارد و پلی استیشن 5 پرو می‌تواند به خواسته آنها جامه عمل بپوشاند. کنسول میان نسلی بعدی قرار است تحولی در گرافیک کنسول سونی ایجاد کرده و یک تجربه گیم پلی نرم و لذت بخش رقم زند.

PS5 Pro ممکن است 16 گیگابایت حافظه موجود در PS5 را حفظ کند، اما با شایعه افزایش 28 درصدی در پهنای باند، گام های مهمی در سرعت انتقال داده برداشته است. این به معنای زمان بارگیری بالقوه کوتاه‌تر است، یک تغییر جذاب برای هر گیمری که از خیره شدن به نوارهای پیشرفت خسته شده است.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب، وضوح فوق العاده طیفی پلی استیشن (PSSR) است. هدف این فناوری توسعه‌یافته سونی با ارائه رندر عالی گیمینگ با FSR 2 AMD است. PSSR با پشتیبانی از رزولوشن 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه و حتی 8K با سرعت 60 فریم در ثانیه، این پتانسیل را دارد که معیار جدیدی برای کیفیت بصری در بازی‌های کنسولی تعیین کند. تصور کنید بازی‌های مورد علاقه‌تان را با جزئیات خیره‌کننده تجربه می‌کنید و با نرخ فریم صاف ابریشمی اجرا می‌شوند. این آینده‌ای است که نوید بازتعریف نحوه درک ما از گرافیک کنسول را می‌دهد.

شایعه شده است که واحد پردازش صدا 35 درصد افزایش سرعت دریافت می‌کند که نوید یک تجربه شنیداری غنی‌تر و فراگیرتر را می‌دهد. هنگامی که لینک PlayStation پیش بینی شده را برای صدای بدون افت و یک ترابایت حافظه داخلی سخاوتمندانه در نظر بگیرید، به نظر می‌رسد PS5 Pro به ارائه یک تجربه حسی کامل اختصاص داده شده که جشن بصری را برای چشمان شما تکمیل می‌کند.

پلی استیشن 5 پرو

این سوال که آیا باید به PS5 Pro ارتقا دهید یا خیر به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. در حالی که مشخصات شایعه شده تصویری از یک کنسول با یک جهش عملکرد قابل توجه را نشان می‌دهد، مهم است که به یاد داشته باشید ممکن است مدتی طول بکشد تا توسعه دهندگان بازی، به طور کامل از قابلیت‌های آن استفاده کنند. علاوه بر این، برچسب قیمت، که شایعه شده در محدوده 600 تا 650 دلار است، ممکن بوده کمی سر و صدا ایجاد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید