فرودگاه باکو لغو پروازها به تهران را تکذیب کرد

    کد خبر :999350
فرودگاه باکو لغو پروازهاتهران تکذیب

فرودگاه باکو برخی شایعات مطرح‌شده درباره لغو پروازها از این فرودگاه به مقصد تهران را تکذیب کرد.

خبرگزاری ترند به نقل از این فرودگاه گزارش داد: «پروازها به تهران مطابق معمول انجام می‌شوند.»

عصر یکشنبه برخی گزارش‌ها در فضای مجازی از لغو پروازها از باکو به تهران از روز شنبه خبر داده بودند. ادعا شده بود که این پروزها بدون اطلاع عمومی متوقف شده‌اند.

انتشار این گزارش‌ها یک روز بعد از آن صورت گرفت که جمهوری‌ آذربایجان در ادامه اتهامات علیه ایران هشداری درباره سفر به ایران صادر کرده بود.

جمهوری آذربایجان در آن بیانیه به شهروندان خود توصیه کرده بود مگر در موارد اضطراری از سفر به ایران خودداری کنند و چنین سفرهایی را با احتیاط انجام دهند.

باکو در آن بیانیه حادثه حمله به سفارت کشورش در تهران که بر مبنای انگیزه‌های شخصی اتفاق افتاده بود را «اقدامی تروریستی» خواند. در پایان این اطلاعیه خواسته شده افراد برای درخواست‌های کنسولی و سایر موارد با سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز در تماس باشند.

جمهوری آذربایجان چندی است رویکردی غیردوستانه و تنش‌آفرین را در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و پیش‌تر در اقدامی غیرسازنده چهار کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران را عنصر نامطلوب خواند و ۴۸ ساعت به آن‌ها فرصت داد خاک این کشور را ترک کنند. از سوی دیگر پارلمان این کشور جمعه ۱۸ فروردین بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کرد.

امیرعبداللهیان در دو دور گفت‌وگو با همتای آذربایجانی با اشاره به توطئه رژیم صهیونیستی علیه انسجام، امنیت و پیشرفت کشورهای منطقه، یادآور شد: از وجود اختلاف بین کشورهای منطقه، صرفا دشمنان سود می‌برند.

در این تماس‌های تلفنی ضرورت مدیریت بیشتر فضای رسانه‌ای در راستای منافع دو ملت و دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش فارس، همچنین حسین امیرعبداللهیان و «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ۲۵ فروردین برای بار سوم ظرف یک هفته درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه تلفنی گفت‌وگو و بر پیگیری توافقات فیمابین دو کشور تأکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید