تمام سرنشینان هواپیمای پرماجرا در واشنگتن کشته‌شدند

    کد خبر :999377
تمام سرنشینان هواپیمای پرماجرا در واشنگتن کشته‌شدند

هواپیمای سبک حامل چهار مسافر که حریم هوایی پایتخت آمریکا را نقض کرده بود، در کوههای ویرجینیا سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

پلیس ایالت ویرجینیا اعلام کرده است هواپیمای سبکی که خلبان آن، حریم هوایی نزدیک «واشنگتن دی‌سی» را نقض کرده بود و جنگنده‌های «اف‌۱۶ » ایالات متحده برای تعقیب آن وارد عمل شده بودند، در نهایت در کوههای ویرجینیا سقوط کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ایالت ویرجینیا همچنین گفت که در پی سقوط این هواپیمای سبک، هیچ کس زنده نمانده است.

جنگنده‌های آمریکایی در جریان تعقیب این هواپیمای «سسنا سایتیشن»، انفجار صوتی بر فراز ایالات متحده ایجاد کردند که موجب ایجاد رعب و وحشت شدیدی در بین مردم پایتخت ایالات متحده شد.

بنا بر گفته یکی از منابع آگاه از این ماجرا، چهارنفر سوار بر هواپیمای سسنا بودند. این هواپیمای سبک قابلیت حمل تا ۱۲ مسافر را دارد.

پلیس ویرجینیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین گروه امداد پس از چندین ساعت به محل سقوط رسیدند اما هیچ بازمانده‌ای پیدا نکردند.

فرماندهی دفاع از حریم هوایی آمریکای شمالی (NORAD) در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش ایالات متحده تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا با خلبان هواپیمای مذکور که هیچ‌گونه پاسخی از او دریافت نکردند، ارتباط برقرار کنند که در نهایت این هواپیما در نزدیکی جنگل ملی «جرج واشنگتن» ویرجینیا سقوط کرد.

یکی دیگر از منابع آگاه گفته است که سسنا ظاهراً با سیستم اتوپایلت (خلبان خودکار) پرواز می‌کرده است.

در بیانیه NORAD آمده است که هواپیمای ارتش آمریکا مجوز داشته با سرعت فراصوت حرکت کند و احتمالاً ساکنان منطقه، صدای انفجار صوتی شنیده‌اند.

یکی از مقام‌های آمریکا نیز گفته است که احتمالاً جنگنده‌ها عامل سقوط هواپیمای سبک نبوده‌اند.

هواپیمای سسنا از فرودگاه شهری «الیزابتون» در «الیزابتون» ایالت تنسی پرواز کرده است و عازم فرودشگاه «مک آرتور» لانگ آیلند ایالت نیویورک واقع در ۸۰ کیلومتری شرق منهتن بوده است و هم‌اکنون هیأت ایمنی حمل و نقل ملی در حال تحقیق درباره این حادثه است.

رخدادهایی که در آن‌ها خلبان‌ها فاقد هوشیاری بوده‌اند، در آمریکا امری بی‌سابقه نیست. «گلفر پان استوارت» در اسل 1999 به همراه چهار نفر دیگر پس از آن جان خود را از دست دادند که هواپیمایی که در آن بود، هزاران مایل در حالیکه خلبان‌ و مسافران بیهوش شده بودند، پرواز کرده بود و در نهایت در داکوتای جنوبی سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

در مورد پرواز استوارت، فشار در محفظه هواپیما بسیار کاهش پیدا کرده بود و مسافران به دلیل کمبود اکسیژن بیهوش شده بودند.

در حادثه‌ای مشابه، یک هواپیمای خصوصی کوچک که در آن خلبان فاقد هوشیاری بود، در سال ۲۰۱۴ پس از انحراف از مسیر و هشدار امنیتی ایالات متحده از جمله همراهی جنگنده‌های آمریکایی با این هواپیما، در سواحل شرقی جامائیکا سقوط کرد.

پیش از این، شمار زیادی از ساکنان واشنگتن دی سی در توییتر شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) گزارش دادند که صدایی شبیه انفجار شنیده‌اند که باعث لرزیدن زمین شده است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز در یک خبر فوری این انفجار را «مهیب و مرموز» توصیف کرد. حساب کاربری این شبکه خبری در توییتر نوشت: «صدای یک انفجار مهیب و مرموز توسط ساکنان واشنگتن دی سی شنیده شده است.»

به گزارش فارس، اندکی بعدتر منابع خبری مدعی شدند که صدا ناشی از یک رزمایش نظامی بوده که برای آزمایش پدافند هوایی در آسمان‌های واشنگتن، مریلند و ویرجینیا انجام شده و باعث هراس شهروندان شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید