غذا خوردن در این ساعت شما را پیر و زشت می کند

    کد خبر :999438
غذا خوردن در این ساعت شما را پیر و زشت می کند

ارتباط مستقیم غذا خوردن و سلامت و حتی زیبایی را بار‌ها و بار‌ها برایتان تشریح کرده ایم و خوب میدانید که چقدر آنچه می‌خورد و چگونه خوردن غذا، در سلامت و زیبایی جسم شما تاثیر دارد.

زندگی تان پر مشغله که می‌شود، سخت است که برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و بتوانید به موقع غذا بخورید، گاهی حتی ممکن است زمان وعده غذایی شما تا انتهای روز به تاخیر بیفتد و مجبور باشید قبل از این که بخوابید، غذای مختصری را فقط برای آنکه شکم تان را سیر کنید، بخورید.

این عادت مخرب نه تنها باعث می‌شود که در طول روز گرسنه باشید، بلکه مطالعات اخیر در ژورنال‌های علمی بین المللی نشان می‌دهند که باعث پیری زودرس و از بین رفتن زیبایی چهره نیز خواهد شد.

محققان دانشگاه تگزاس در این باره روی حیوانات تحقیق کرده اند؛ فرقی نداشت که این حیوانات چقدر گرسنه بودند، در هر صورت رژیم غذایی با کالری محدود در زمان‌های خاصی به آن‌ها داده شد. متوجه شدند حیواناتی که در طول روز غذا می‌خورند، ۲۰ درصد طول عمر بیشتری نسبت به حیواناتی دارند که هر زمان از روز و هر جا که دل شان بخواهد، بدون برنانه غذا می‌خورند؛ یعنی برنامه ریزی دقیقی ندارند.

اثرات دیر و زود خوردن شام

بعضی از متخصصان در این زمینه نیز گفته اند زمانی که شما زودتر غذا می‌خورید، بدن تان تایم بیشتری دارد تا غذا را گوارش و هضم کند و از آن به عنوان سوخت و انرژی در طول روز استفاده نماید. از طرفی وقتی که خیلی دیر غذا می‌خورید، بدن سعی دارد که این غذا را وقتی که خواب هستید هضم و گوارش کند که باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوء هاضمه و رفلاکس اسید معده می‌شود. آن‌ها همچنین اشاره کرده اند که ساعت طبیعی بدن یا ریتم شبانه‌روزی بدن از طریق آزاد شدن هورمون‌های خاصی تنظیم می‌شود که تحت تاثیر زمان و تاریخ غذا خوردن شما است.

آن‌ها همچنین اشاره کرده اند که ریتم شبانه‌روزی بدن همان ساعت درونی بدن است و هنگامی که ما هوشیار یا خواب آلود هستیم، تنظیم می‌شود و تحت تاثیر نور و تاریکی، غذا، ورزش، استرس و… قرار می‌گیرد.

در نهایت بسیار مهم است به این نکته توجه کنیم؛ وقتی که شب‌ها دیر شام می‌خوریم و تایم غذا خوردنمان نزدیک به تایم خواب می‌شود؛ یعنی ریتم شبانه‌روزی بدن مان را به هم می‌زنیم و خوابیدن برایمان سخت می‌شود. همین ممکن است باعث نوسانات خواب شود و مشکلات سلامتی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت را هم به وجود بیاورد.

منبع: برترین‌ها

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید