عربستان با عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم خود موافقت کرد

    کد خبر :765976

رسانه های خبری گزارش دادند که عربستان موافقت خود را برای عبور هواپیماهای تجاری اسرائیلی از حریم هوایی این کشور به مقصد امارات و بحرین اعلام کرده است.
یک مقام بلند پایه دولت ترامپ گفت که این موافقت روز دوشنبه در ریاض در پی مذاکرات جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با مقام های سعودی به دست آمد.

تارنمای اسرائیلی “I۲۴ NEWS” نیز به نقل از یک منبع آمریکایی اعلام کرد که مشکل مجوز پرواز شرکت های هواپیمایی اسرائیلی بر فراز عربستان به مقصد امارات و بحرین، پس از مذاکرات جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ و «آوی برکویتز» فرستاده آمریکا به خاورمیانه با مقام های سعودی حل شد.

امروز (سه شنبه) ساعت ۱۰ صبح به وقت بیت المقدس، یک فروند هواپیمای شرکت اسرائیلی «یسرایر» فلسطین اشغالی را به مقصد امارات ترک خواهد کرد.

عربستان سعودی پیشتر و همزمان با اولین سفر هیات آمریکایی- صهیونیستی از تل آویو به ابوظبی اجازه عبور هواپیمای حامل این هیات را از فراز آسمان خود صادر کرد. پس از آن ریاض و منامه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای صهیونیستی گشودند.

به گزارش ایرنا، رژیم سعودی که سال هاست به دروغ خود را حامی مساله فلسطین معرفی کرده، اکنون با چرخش کامل در مواضع و به طور علنی نه تنها به رژیم اشغالگر صهیونیستی نزدیک شده، بلکه وارد تقابل با فلسطینی‌ها به خصوص تشکیلات خودگردان فلسطین شده‌ است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید