صنایع دستی می تواند به یک یادمان فردی تبدیل شود

    کد خبر :38772

معاون صنایع دستی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه«خاص پردازی در صنایع دستی» گفتک این فرآورده های هنری می توانند به یک یادمان فردی تبدیل شوند و این یکی از راه های ترویج صنایع دستی است.
به‌گزارش خبرنگار مهر، بهمن نامورمطلق در افتتاحیه این نمایشگاه ملی «خاص‌پردازی در صنایع‌دستی» که عصر دیروز شنبه ۲۷ خرداد ماه در مجموعه سعدآباد برگزار شد گفت: ما به شکل های مختلف ترویج صنایع دستی فکر می کنیم و یکی از بهترین اشکال و روش‌های ترویج صنایع‌دستی خاص‌پردازی است چرا که باعث می شود این هنر تنها با یک منطقه و جغرافیای گره نخورد بلکه با افراد هم ارتباط برقرار کند و این گره خوردن با آدم ها موجب می شود تا از فرآورده های دستی به عنوان یک سرمایه خانوادگی و کالایی خاطره برانگیز حفظ شود.

معاون صنایع دستی کشور به این که بهترین هدیه، چیزی است که با دست ساخته شده باشد، اشاره و بیان کرد: صنایع‌دستی باعث ایجاد پیوندی عمیق بین افراد و استحکام روابط میان آن‌ها می‌شود. همچنین صنایع دستی به خاطر دست ساز بودنش، بهترین چیزی است که ما می توانیم به دوستان خود هدیه کنیم و اصلا یکی از فواید هدیه دادن تعمیق روابط بین انسان‌هاست.

نامورمطلق اظهار امیدواری کرد برگزاری اولین نمایشگاه و مسابقه ملی خاص‌پردازی در صنایع‌دستی بتواند باعث تحکیم بیشتر روابط بین انسان‌ها شود و در دوره‌های بعد نیز شاهد آثار متنوع‌تر با طرحی‌های جدیدتری باشیم.

«خاص‌پردازی»، ایده‌ای است که به‌تازگی در صنایع‌دستی ترویج داده شده و بر اساس آن صنایع‌دستی نه‌تنها می‌تواند نقش‌های سابق خود را ایفا کند، بلکه تبدیل به یک یادمان فردی و هدیه خاص فردی تبدیل می شود و به معانی خاص عینیت می بخشد.

در خاص‌پردازی از طریق کتیبه‌نگاری، نقش، تصویر، حکاکی یا ترکیبی از آن‌ها ردی از زندگی افراد بر روی اثر ثبت می‌شود و از این طریق، اثر مربوطه تبدیل به اثری خاص می‌شود.

نمایشگاه ملی خاص پردازی در صنایع دستی با ۱۶۰ اثر از ۸۰ هنرمند خاص‌پرداز و با هدف توسعه، ترویج و معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی درگالری سعداباد افتتاح و در این آن، بخشی ویژه به هنرمندان شهرضا به دلیل تعدد اثارشان اختصاص داده شده است. این نمایشگاه، تا سوم تیرماه ۹۶ از ساعت ۹ تا ۱۷ در مجموعه سعدآباد، آماده بازدید علاقه‌مندان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید