صدای گلایه زلزله زدگان بیخ گوش وزیر

    کد خبر :174642

چهارمین سفر وزیر بهداشت به منطقه سرپل ذهاب برای کلنگ زنی احداث خانه های بهداشت، باعث شد تا مردم زلزله زده این منطقه، گلایه ها و اعتراضات خود از کمبودها را به گوش او برسانند.

به گزارش افکارنیوز، وزیر بهداشت چهارشنبه گذشته به همراه تعدادی از خیرین برای کلنگ زنی خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت به کرمانشاه سفر کرده بود، وقتی که در مراسم نمادین کلنگ زنی یکی از خانه های بهداشت در سرپل ذهاب حضور یافت، صدای اعتراض و گلایه های مردم از کمبود حداقل امکانات زندگی مواجه شد.

روستای مشکنار اولین مقصد سفر

وزیر بهداشت و تیم همراه او به محض ورود به فرودگاه کرمانشاه، با ۴ دستگاه اتوبوس عازم اولین مقصد سفر یک روزه می شوند. روستای مشکنار در سرپل ذهاب، اولین مکانی بود که وزیر و هیات همراه در آنجا توقف کردند.

مردم به محض دیدن وزیر، خودشان را به او رساندند.

وقتی مراسم کلنگ زنی خانه بهداشت در این روستا در حال انجام بود، یکی دو نفر از اهالی در گوشه و کنار محل مراسم، لب به اعتراض و گلایه گشودند.

آنها می گفتند که مسئولین می آیند و می روند، اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

مرد میانسال با خطاب قرار دادن نماینده خودشان در مجلس، می گفت که هیچ کاری برای ما نکرده اند. نه از کانکس خبری هست، نه از ساختن خانه های ما.

یکی دیگر، از نبود امکانات بهداشتی مثل حمام و دستشویی گلایه داشت و می گفت که در این شرایط زندگی کردن خیلی دشوار است.

در همین حال که صدای یکی از مردان حاضر در مراسم بلندتر شد، یکی از مقامات محلی آمد کنارش و گفت که داد نزن.

شرایط واقعا دشوار است. سرمای زمستان در این مناطق هنوز شروع نشده است. مردم در چادرها نمی توانند حداقل امکانات گرمایشی را داشته باشند چون می ترسند خطری جان آنها را تهدید کند.

وزیر بهداشت که متوجه گلایه های مردم شده بود، با چهره ای مصمم به آنها امید می داد. اما او نمی تواند همه انتظارات مردم زلزله زده را برآورده سازد. چون خوب می داند مشکلات خیلی فراتر از امکانات یک وزارتخانه است.

او فقط به مردم سرپل ذهاب قول داد که خانه های بهداشت در کمتر از یک سال آینده به بهره برداری برسد. اما می داند که انتظارات و توقعات مردم زلزله زده فراتر از خانه های بهداشت است.

در همین حال، فرهاد تجری یکی از نمایندگان مردم استان کرمانشاه، وزیر بهداشت را تنها وزیر دولت معرفی می کند که از همان روز اول زلزله به همراه مدیران وزارتخانه اش، با مردم همراه شده اند و به وعده هایی که داده اند، عمل کرده اند.

این نماینده مجلس در همان روستای مشکنار گفت که وزیر بهداشت دو هفته قبل قول داده بود که خیرین را برای احداث خانه های بهداشت به این استان بیاورد و آورد.

روستای قره بلاغ مقصد بعدی وزیر

وزیر و هیات همراه روانه روستای قره بلاغ اعظم می شوند. قرار است آنجا هم مراسم کلنگ زنی احداث یک مرکز جامع سلامت برگزار شود.

اینجا وضعیت خیلی وخیم تر از روستای مشکنار است. بطوریکه همه با دیدن وزیر به سوی او هجوم می آورند و گلایه های خودشان از کمبودها را مطرح می کنند. اما مگر وزیر بهداشت چقدر می تواند قول بدهد. او که مسئول ساخت مسکن و حمام و… نیست. اما مردم او را می بینند و لاجرم احساس می کنند که باید حرف های خودشان را با او مطرح کنند.

صدای مرد جوان بالا می رود و کسی جلودارش نیست. بلند بلند فریاد می زند که چرا فقط می آیید اینجا و بعد می روید. چرا کسی به فکر ما نیست.

دو سه نفری از مسئولین و اطرافیان تیم همراه وزیر به سراغش می آیند و او را آرام می کنند. اما او راضی نمی شود و می گوید می خواهم با وزیر حرف بزنم.

مراسم کلنگ زنی که تمام می شود وزیر با آن مرد همراه می شود و او نیز وزیر را به سمت ساختمانی می برد که تخریب شده است.

به غیر از او، چند نفر دیگری نیز گلایه های خود را بلند بلند فریاد می زنند. عکاسان مشغول گرفتن عکس هستند و این مسئله آنها را بیشتر اذیت می کند. چون می گویند که عکس گرفتن دردی را دوا نمی کند.

راست می گویند، ما بر می گردیم و آنها می مانند با کلی مشکلات و کمبودها برای حداقل زندگی در سرمای زمستان کرمانشاه.

وزیر بهداشت در پایان این سفر یک روزه، ضمن تقدیر از خیرین برای ساخت خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت، این قول را به مردم کرمانشاه داد که در کمترین زمان ممکن بتوانند از مراکز بهداشتی و درمانی که قرار است احداث شود، استفاده کنند.

در همین حال، نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس نیز، ضمن قدردانی از تلاش های وزیر بهداشت، ابراز امیدواری کردند بقیه دستگاه های دولتی نیز پای کار باقی بمانند و مشکلات مردم را برطرف نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید