صادارت کیوی به هند از هفته آینده

    کد خبر :879020

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت : با کمک دیپلماسی فعال ، مشکل محدودیت صادرات کیوی به کشور هند برطرف شد و از هفته آینده بار دیگر صادرات این محصول با کیفیت ایرانی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ مهدی قائمیان روز پنجشنبه در پایان جلسه بررسی وضعیت صادرات کیوی مازندران که در فرمانداری شهرستان تنکابن برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کیوی تولیدی مازندران را عاری از هرگونه آفت توصیف کرد و افزود : منطقه غرب مازندران یکی از باکیفیت ترین کیوی کشور و حتی دنیا را تولید می کند و این کیوی تولید شده تقریبا عاری از آفت و بیماری ها است.

وی اظهار داشت : متاسفانه در زمانی که کیوی ایران می بایست صادر می شد ، طرف هندی که یکی از بزرگ ترین مشتریان این محصول تولیدی ایران است ، اعلام کرد که برای مشخص شدن شپشک مشاهده شده در چند محموله به طور موقت جلوی واردات کیوی ایران را می گیرد.

قائمیان با بیان اینکه برای رفع این مشکل در کوتاه مدت نیاز به رایزنی و دیپلماسی اقتصادی بود ، خاطرنشان کرد : خوشبختانه سفارت ایران در دهلی نو همراه با مسوولان داخل کشور پیگیر این موضوع هستند و با رایزنی های که صورت گرفته هفته آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

وی بر ضرورت صادرات بیشتر کیوی از غرب مازندران تاکید کرد و افزود : برای این منظور می بایست تولید کننده ، سورتینگ و سردخانه دار ، انباردار و صادرکننده با هم افزایی بیشتر این روند را افزایش دهند و اگر محموله ای هم مشکل دار بود باید جلوی آن گرفته شود چرا که به نفع همگان خواهد بود.

صادرات کیوی ایران که مازندران بزرگ ترین تولید کننده آن محسوب می شود از حدود یک ماه پیش به خاطر مشاهده شپشک در چند محموله ارسالی به کشور هند متوقف و باعث نگرانی تولید کنندگان ، سورتینگ داران و صادر کنندگان شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید