شکایت از ایلان ماسک توسط سهام‌داران توییتر

    کد خبر :902042

ایلان ماسک به‌تازگی با خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر تبدیل به بزرگترین سهام‌دار این شرکت شده است. اما حالا سهام‌داران این شرکت علیه او شکایت کرده‌اند. این سهام‌داران می‌گویند تعلل ماسک در اعلام رسمی خرید ۹.۲ درصدی سهام توییتر به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باعث شده تا آن‌ها متوجه این موضوع نشده و سهام خود را به قیمت پایین‌تری بفروشند. ‌

بازتاب –طبق این شکایت، ایلان ماسک در تاریخ ۲۳ اسفند تعداد ۷۳,۴۸۶,۹۳۸ سهم توییتر را خریداری کرده است که این خبر باید طبق قوانین فدرال آمریکا تا تاریخ ۴ فروردین اعلام می‌شد، اما این اتفاق در تاریخ ۱۵ فروردین افتاده است. طبق قوانین فدرال آمریکا، کسانی که بیش از ۵ درصد سهام شرکتی را می‌خرند باید این موضوع را ظرف مدت ده روز به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کنند تا بقیه سهام‌داران از این موضوع باخبر بشوند.

به این ترتیب، ماسک با به تاخیر انداختن زمان اعلام این خبر، توانسته تعداد سهام بیشتری با قیمت پایین‌تر بخرد که ارزش آن ۱۵۶ میلیون دلار برآورد شده است. گفتنی است ارزش سهام توییتر بعد از اعلام خبر پیوستن ماسک به این شرکت ۲۷ درصد افزایش یافت به به ۴۹.۹۷ دلار به ازای هر سهم رسید. سهام‌داران توییتر می‌گویند ماسک با انتشار بیانیه‌های گمراه‌کننده، موضوع خرید سهام توییتر را لاپوشانی کرده است.

ماسک بلافاصله پس از پیوستن به توییتر، یک نظرسنجی به راه انداخت و از کاربران درباره اضافه شدن دکمه ویرایش توییت به توییتر پرسید. او همچنین پیشنهاد کرده که یکی از دفاتر توییتر تبدیل به پناهگاهی برای افراد بی‌خانمان شود. چند روز پیش نیز او از پیوستن به هیأت مدیره توییتر خودداری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید