شاسی بلند جی کلاس ادیشن 550 مرسدس معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹
    کد خبر :892464

مرسدس بنز G کلاس ادیشن ۵۵۰ نسخه‌ای سفارشی از این شاسی‌بلند خشن است که روانه بازار آمریکا می‌شود. تنها ۲۰۰ دستگاه از ادیشن ۵۵۰ در این کشور عرضه خواهد شد. G کلاس ادیشن ۵۵۰ با سه رنگ سفارشی شامل قرمز ژوپیتر، خاکستری عربی و سفید مونلایت در دسترس خواهد بود که این آخری جدیدترین عضو خانواده رنگ‌های G کلاس است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ شاسی‌بلند سفارشی موردبحث همچنین دارای نشان جدیدی است که روح کوهنوردی G کلاس را نشان می‌دهد. داخل کابین G کلاس ادیشن ۵۰۰ شاهد پوشش چرم ناپا دو رنگ خواهید بود که با دوخت های الماس شکل همراه شده است. این خودرو همچنین از صندلی‌های جلوی جدید با بالشتک‌های جانبی فعال سود می‌برد. به این موارد باید تریم فیبر کربن را نیز اضافه کرد.

میله‌های افقی روی جلوپنجره و تریم اطراف چراغ‌های جلو به ما می‌گویند که ادیشن ۵۵۰ بر پایه G 550 شکل‌ گرفته است. این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتون متر مجهز است. نیروی موردبحث از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و جعبه انتقال ۲ سرعته به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. این شاسی‌بلند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۶ ثانیه‌ای دارد. تنها اطلاعات مربوط به این خودرو از یک پست فیس‌بوکی مرسدس آمریکا به دست آمده است. فعلاً خبری از قیمت‌گذاری یا زمان عرضه ادیشن ۵۵۰ منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد معرفی این خودروی سفارشی در برهه کنونی سورپرایز کننده باشد زیرا این خودروساز در برخی بازارها با تقاضای بیش از حد برای G کلاس روبرو شده است. G کلاس در سال ۲۰۲۱ فروش ۴۱۱۷۴ دستگاهی داشت که رکورد جدیدی محسوب می‌شد. این خودروساز ۸۵۲۳ دستگاه از شاسی‌بلند موردبحث را در آمریکا به فروش رساند که رشد ۱۰.۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. این خودروساز آلمانی هم‌اکنون در حال توسعه نسخه فیس لیفت شده G کلاس است که ظاهراً تغییرات چندان زیادی نخواهد داشت. در بخش جلو از ورودی‌های هوای جدید و کاپوتی با طراحی تخت‌تر استفاده خواهد شد و ظاهراً قوس چرخ ها نیز زاویه بیشتری به خود خواهند گرفت.

همچنین قرار است دو نسخه جدید از G کلاس معرفی شوند. این مدل‌ها ارتفاع بیشتری از سطح زمین خواهند داشت و احتمالاً از نوار نورانی بالای شیشه جلو، روف راک و نردبان پشتی استفاده خواهند کرد. ظاهراً قرار است نسخه تمام الکتریکی G کلاس هم در سال ۲۰۲۴ از راه برسد. کانسپت EQG نیم‌نگاهی به نسخه تولیدی داشته است. این خودرو شباهت زیادی به نمونه‌های درون‌سوز داشته است اما از جلوپنجره نورانی استفاده کرده است. در محل نصب لاستیک زاپاس این خودرو نیز اشیایی همچون کابل‌های شارژ قرار می‌گیرند. از نظر فنی باید گفت این کانسپت به گیربکس دو سرعته مجهز خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید