شاسی بلند الکتریکی ولوو EX30 معرفی شد

    کد خبر :1000412
ولوو EX30

شرکت ولوو به تازگی از شاسی بلند تمام الکتریکی EX30 خود رونمایی کرده که قدرت 428 اسب بخاری دارد و سیستم چهار چرخ محرک هم برای آن تدارک دیده شده است.

بازتاب- ولوو EX30 یک کراس اوور کامپکت مقرون به صرفه است. در واقع باید آن را کوچک‌ترین SUV ولوو تا به امروز دانست و حقیقتا خریدی مطلوب برای علاقه مندان به خودروهای برقی محسوب می‌شود. شاسی‌بلند تمام الکتریکی ولوو EX30 در نسخه‌های استاندارد تک موتوره، نسخه‌های دوربرد تک‌موتوره و مدل پرفورمنس AWD دو موتوره عرضه می‌شود.

ولوو EX30

ولوو EX30 همانند خودروهای الکتریکی قبلی Volvo Polestar بر روی سیستم Android Automotive قرار می‌گیرد. Android Automotive تجربه کاربری پایدار و روانی را ارائه می‌دهد. انواع تک موتوره EX30 تا 272 اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند و کمتر از 5.1 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. نوع دو موتوره این SUV قدرت 428 اسب بخاری را به دو چرخ عقب و جلو منتقل می‌کند و در 3.4 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد.

ولوو هنوز برد مدل پایه را مشخص نکرد، اما مدل دوم بردی معادل 440 کیلومتری دارد. این شاسی بلند مجهز به بسته باتری NMC بوده که در مدل دو موتوره نیز وجود دارد. با این حال، نسخه Twin Motor Performance EX30 بردی معادل 424 کیلومتری ارائه می‌دهد.  ولوو EX30 کراس اوور SUV کمی کوتاه‌تر از فولکس واگن گلف 8 بوده اما فاصله بین دو محور بیشتری دارد. شاسی بلند جدید ولوو با ویژگی‌های ایمنی استاندارد این شرکت سوئدی عرضه می‌شود و یک انتخاب عالی برای ساکنان شهری است.

ولوو EX30

ولوو EX30 در چندین بازار اروپایی در دسترس خواهد بود در حالی که پیش‌سفارش در ایالات متحده پذیرفته می‌شود. اولین تحویل EX30 در ایالات متحده تا سه ماهه دوم سال 2024 صورت خواهد گرفت. این مدل با قیمت پایه 34 هزار دلاری قابل تهیه است. برند سوئدی در تلاش بوده خودروهای الکتریکی بیشتری را در بازار جهانی عرضه دارد. این مدل جدید نیز جز برنامه بلندمدت است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید