سیما سادات لاری: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است / کمترین میزان رعایت در تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران

    کد خبر :781138

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خبر داد و گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، سیستان وبلوچستان و مازندران است.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بیان کرد: از اول بهمن تا هشتم بهمن ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور کاهش یافته و به ۸۰.۷۴ درصد رسیده در حالیکه این میزان تا اول بهمن ماه ۸۳.۸۸ درصد بود.

وی ادامه داد: تقریبا از اواسط آذر ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور افزایش یافت و این روند در محدوده ۸۲ تا ۸۳ درصد بود و کاهش این موضوع در روزهای اخیر نگران کننده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، مرکزی و هرمزگان و همچنین کمترین میزان رعایت مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران است.

لاری ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در حال حاضر مربوط به ادارات و کمترین میزان مربوط به دفاتر پیشخوان و سامانه‌های مسافربری برون شهری است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از اول تا هشتم بهمن ماه، بیشترین موارد اخطار و معرفی به مراجع قضایی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی مربوط به نانوایی‌ها و سپس رستوران‌ها و بانک‌ها بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان استفاده از ماسک تا تاریخ هشتم بهمن در خدمت دهندگان نیز مربوط به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰، داروخانه‌ها و اداره‌ها بوده و کمترین میزان نیز مربوط به نانوایی‌ها، پاساژها و رستوران‌ها است.

به گزارش ایرنا، بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است. ویروس کرونا همچنان وجود دارد و عادی انگاری در این زمینه می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ و خیز جدید بیماری شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید