آغاز واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۷۵ سال از هفته آینده

    کد خبر :808509
آغاز واکسیناسیون کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه فاز دوم واکسیناسیون کرونا تا تیرماه به اتمام می‌رسد، از احتمال آغاز واکسیناسیون کرونای بیماران خاص و مبتلا به سرطان از اواخر خرداد خبر داد.

دکتر سیما سادات لاری درباره واکسیناسیون گروه‌های هدف اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا برای افراد 80 سال به بالا در کشور از روز هفتم اردیبهشت 1400 آغاز شده و پس از آن، واکسیناسیون افراد 75 سال به بالا شروع می‌شود؛ تاکنون بیش از 3 میلیون و 200 هزار دوز واکسن کرونا که از سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری دارند وارد کشور شده و بیش از یک میلیون و 540 هزار دوز واکسن در دو نوبت به افراد بر اساس اولویت بندی تزریق شده است.

وی با بیان این‌که فاز اول واکسیناسیون کرونا به اتمام رسیده افزود: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال هم در حال انجام است. پس از آن، در هفته آتی واکسیناسیون افراد بالای 75 سال، سپس بالای 70 سال، سپس افراد بالای 65 سال انجام می‌شود. پس از آن وارد فاز سوم واکسیناسیون کرونا خواهیم شد.

چه کسانی در اولویت دوم واکسیناسیون کرونا قرار دارند؟

وی ادامه داد: گروه هدف فاز اول واکسیناسیون کرونا حدود 1.5 میلیون نفر بود و گروه هدف در فاز دوم حدود 12 میلیون نفر است. فاز دوم شامل گروه سنی 60 تا 80 سال و همچنین افراد با بیماری زمینه‌ای در گروه سنی 16 تا 64 سال است.

لاری تصریح کرد: با رسیدن برخی محموله‌های واکسن کرونا که در روزهای اخیر انجام شده و محموله‌های دیگر که در هفته‌های بعد وارد کشور می‌شود، این فاز از واکسیناسیون با سرعت بیشتری طی می‌شود و واکسیناسیون این گروه تا تیرماه به اتمام می‌رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افرادی که اطلاعات آن‌ها در سامانه‌های بهداشت ثبت شده برای تزریق واکسن به مراکز مربوط به واکسیناسیون فراخوان می‌شوند و برای سایر افراد که نوبت واکسیناسیون آن‌ها خواهد بود و اطلاعات آنها در سامانه موجود نیست، از طریق سایت ثبت نام واکسیناسیون می‌توانند ثبت نام خود را انجام بدهند.

آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و مبتلا به سرطان از اواخر خرداد

وی درباره واکسیناسیون بیماران خاص و مبتلا به سرطان گفت: در فاز دوم، یک قسمت گروه‌های سنی و سالمندان هستند و قسمت دیگر مربوط به بیماران خاص و مبتلا به سرطان است. احتمالا اواخر خرداد نوبت این افراد خواهد بود. کسانی که مبتلا به سرطان فعال، پیوندی یا دیالیزی هستند در این فاز واکسینه می‌شوند.

بیماران خاص برای تزریق واکسن کرونا به کجا مراجعه کنند؟

معاون وزیر بهداشت درباره نحوه ثبت نام بیماران خاص برای دریافت واکسن کرونا تصریح کرد: بانک اطلاعاتی این افراد از بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و معاونت درمان وزارت بهداشت دریافت می‌شود. بانک اطلاعاتی بیماران تالاسمی و پیوند اعضا نیز موجود است و وزارت بهداشت به این افراد اعلام می‌کند که برای تزریق واکسن مراجعه کنند. اگر با این افراد تماس گرفته نشد، هفته بعد از شروع واکسیناسیون هر گروه سنی، اعلام می‌شود که وارد سامانه واکسیناسیون شده و شماره همراه خود را ثبت کنند تا با آنها تماس گرفته شود.

واکسن‌های کرونای تزریق شده تاکنون عارضه داشته؟

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون عوارض و مرگ و میری از واکسن‌های تزریق شده ثبت شده یا خیر، بیان داشت: تاکنون عوارض قابل توجهی برای تزریق واکسن کرونا گزارش نشده است.

منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید