قول افزایش ۲۰ درصدی حق الزحمه دستیاران، دانشجویان phd و کارورزان از ابتدای فروردین

    کد خبر :819084

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مقرر شده به غیر از افزایش سالانه حقوق دستیاران، با وجود شرایط بودجه‌ای کشور، نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شد و قول داده شد که افزایش ۲۰ درصدی حق الزحمه دستیاران، دانشجویان phd و کارورزان از ابتدای فروردین اعمال شود.

دکتر سیما سادات لاری امروز (۲۵ خرداد) در نشستی با نمایندگان دانشجویان و فعالان دانشجویی، ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان به دلیل بیان دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگی، دانشجویی و صنفی، اظهار کرد: تا جایی که توان داشتیم سعی کردیم فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی را ادامه دهیم؛ همه تلاش خود را کرده‌ام و از همه زمان خود برای کار در این جهت صرف کرده‌ام. ۱۰ درصد از کل بودجه وزارتخانه‌ها برای حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و آموزشی است‌. از این ۱۰ درصد بودجه، یک درصد برای فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در نظر گرفته می‌شود و از این یک درصد حدود نیم درصد ویژه فعالیت‌ها است.

وی افزود: عملا بهداشت و درمان بر آموزش، پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی سایه افکنده است. کار فرهنگی به جز بینش نیاز به منابع مالی دارد، بنابراین به سمت استفاده از صندوق رفاه رفتیم، یکی از کارهای بزرگ این بود که صندوق رفاه را به نقش اصلی خود بازگرداندیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت دستیاران علوم پزشکی، تصریح کرد: برای دستیاران فهمیدیم واقعا مشکلاتی دارند، ردیفی در صندوق رفاه برای وام دانشجویی ویژه دستیاران و phd ایجاد کردیم‌. دستیاران خط مقدم جبهه درمان هستند. وام دستیاری با تلاش به ۶۰ میلیارد رسید و اکنون به ۱۵۰ میلیارد رسیده است. ما به ۲۰ هزار دستیار و دانشجویان phd وزارت بهداشت می‌توانیم سالی ۱۵ میلیون تومان وام بدهیم، در واقع ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حق الزحمه دستیاران افزوده شده است. البته می‌دانیم که این رقم در برابر تورم ناچیز است، اما ما باید یک ردیف اعتباری ایجاد می‌کردیم که پس از ما نیز بتوانند این ردیف را افزایش دهند.

لاری ادامه داد: البته پس از آن پرداخت پاداش را مطرح کردیم چون دستیاران خط مقدم هستند و حق الزحمه آن‌ها کم است. البته می‌دانیم که پاداش‌های کرونایی همه جا پرداخت نشد اما ما کوتاهی نکردیم.

وی بیان کرد: جلسات متعددی برگزار شد، مقرر شده به غیر از افزایش سالانه حقوق دستیاران، با وجود شرایط بودجه‌ای کشور، نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شد و قول داده شد که افزایش ۲۰ درصدی حق الزحمه دستیاران، دانشجویان phd و کارورزان از ابتدای فروردین اعمال شود.

لاری ادامه داد: همچنین برای بهبود وضعیت پاویون‌ها ۲۰ میلیارد گرفته بودیم و قول ۳۰ میلیارد تومان دیگر داده شد. و برای اهواز نیز یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به افزایش وام ودیعه مسکن، عنوان کرد: سال ۹۷ وام ودیعه مسکن ۱۱ میلیون تومان بود که در سال ۹۹ به ۱۸ میلیون رسیده است و اکنون وام ودیعه مسکن در شهرهای بزرگ به ۶۰ میلیون رسیده، در شهرهای کمی کوچک‌تر به ۴۰ میلیون و در شهرهای کوچکتر به ۳۰ میلیون رسیده است.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید