سیمان فله بخریم یا سیمان پاکتی؟

    کد خبر :971959

در پاسخ به این سوال که سیمان فله بخریم یا سیمان پاکتی، باید بگوییم که در حال حاضر دو نوع سیمان در بازار مصالح و ساخت و ساز به فروش می رسد. یکی از دو نوع سیمان موجود در بازار، سیمان فله است و دیگری سیمان پاکتی یا همان بسته بندی شده است. سیمان فله و سیمان پاکتی تفاوت های زیادی دارند که با توجه به نوع مصرف خود می توانید تصمیم بگیرید که بهتر است از کدام نوع از این سیمان ها استفاده کنید.

اگر به میزان کمی از سیمان نیاز دارید، توصیه می کنیم که از سیمان پاکتی استفاده کنید زیرا سیمان پاکتی به صورت بسته بندی و پلمپ شده در بازار عرضه می شود و نرخ آن به دلیل کنترل های قیمتی، نسبت به سیمان فله ای ثابت تر است. در ادامه به موارد بیشتری از تفاوت های سیمان فله و سیمان پاکتی خواهیم پرداخت.

سیمان چیست؟

یکی از کاربردی ترین مواد و مصالح در صنعت ساختمان سازی، استفاده از سیمان است. برای چسباندن مواد و مصالح جامد به یکدیگر از سیمان استفاده می شود. سیمان در واقع ماده ای پودری است و به دلیل چسبندگی بالایی که دارد، برای چسباندن سنگ ها و آجر و بلوک از آن استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده سیمان، شامل آهک و صدف و سنگ آهن و خاک رس می باشد.

با ترکیب سیمان و آب، مایه ای خمیری شکل تشکیل می شود که به دلیل چسبندگی فراوانی که دارد از آن در اغلب ساخت و ساز ها، برای چسباندن مصالح و پر کردن فضای خالی بین مصالح استفاده می شود. در واقع سیمان شامل انواع متنوعی است، اما دو نمونه از پر کاربردترین سیمان ها، سیمان سفید و سیمان سیاه هستند. مواد تشکیل دهنده سیمان سیاه، آهن و منگنز و کروم و منیزیم است و در ترکیب سیمان سفید، از آهک استفاده می شود.

سیمان سفید پاکتی

سیمان سفید پاکتی معمولا به صورت بسته بندی تولید شده و وارد بازار می شود. بسته بندی سیمان سفید پاکتی شامل سه لایه کاغذی است که لایه وسط آن از جنس پلاستیک مقاوم استفاده شده است. در واقع برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون سیمان، از این لایه پلاستیکی مقاوم استفاده می کنند. سیمان سفید پاکتی مزایای زیادی نسبت به سیمان فله ای دارد و این امر باعث میشود تا فروش بالاتری نسبت به سیمان فله ای داشته باشد.

یکی از مزیت های سیمان سفید پاکتی نسبت به سیمان فله ای، قابلیت جابه جایی و حمل راحت آن است. شما به راحتی می توانید پاکت سیمان را بردارید و آن را در هر مکان که مورد نظر شما است، قرار دهید. سیمان سفید پاکتی تنوع قیمتی زیادی دارد و شما می توانید آن را با توجه به موارد استفاده خود در وزن های مختلفی که مورد نظر خودتان است، تهیه کنید.

سیمان سفید فله ای

سیمان فله ای بر حسب وزن مورد نظر شما، بر روی باسکول الکترونیکی وزن می شود. در سیمان فله ای، ماشین های حمل و نقل، سیمان را بارگیری می کنند و بار سیمان را به سیلوی کارگاه منتقل می کنند. سیمان فله فقط مجاز است که در سیلو ها نگهداری و انبار شود. از سیمان فله برای موارد گوناگونی استفاده می شود، که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

از سیمان فله ای در بتن آماده و مخلوط در محل، و در بتنن پیش ساخته و پیش تنیده استفاده می شود. همچنین از سیمان فله ای در بنایی و ملات و رندر و دوغاب و طیف گسترده ای از مراحل ساخت و ساز استفاده می شود. از سایر مزایای آن می توان موردهای زیر را نام برد:

1. به نیروی انسانی جهت حمل و نقل نیازی نیست.

2.امکان پارگی کیسه سیمان وجود ندارد

3.سیلو ها کیفیت سیمان فله را تضمین می کنند.

4.ماندگاری سیمان فله نسبت به سیمان پاکتی بیشتر است.

5.امکان رطوبت سیمان فله کمتر است زیرا سوله ها در برابر رطوبت عایق هستند.

نکات خرید سیمان

خرید سیمان شامل نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. باید توجه داشته باشید که خرید سیمان شاید کار راحتی باشد اما به اطلاعاتی نیاز دارد تا بتوانید سیمان با کیفیت و مرغوب را از سیمان بی کیفیت تشخیص دهید. در هنگام خرید سیمان باید توجه داشته باشید، سیمانی تهیه کنید که ناخالصی نداشته باشد و راه تشخیص آن، نرم بودن سیمان است.

همانطور که گفتیم سیمان باید نرم باشد و اگر زمان زیادی از انبار شدن آن گذشته باشد، تبدیل به تکه های سفت و سخت می شود و نشان دهنده فاسد بودن سیمان است. اگر می خواهید کیفیت سیمانی که تهیه کرده اید را متوجه شوید، باید به ته نشین شدن آن در آب توجه کنید. سیمان با کیفیت سیمانی است که زمانی که در آن آب ریختید ته نشین نشود و کاملا حل شود. راه های زیادی برای تشخیص سیمان باکیفیت از سیمان نامرغوب وجود دارد اما بهتر است از فروشگاه های معتبر آن را تهیه کنید تا با خیالی آسوده از سیمان مورد نظر استفاده کنید.

سیمان سفید چیست؟

از ترکیب سیمان سفید برای زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود. در واقع هدف اصلی سیمان سفید، زیبایی بخشی و تزئین سطوح داخلی ساختمان است. از جنبه تزئینی سیمان سفید در ساخت موانع بزرگراه ها استفاده می شود.

در ترکیب ساخت سیمان سفید، از مواد رنگی استفاده نمی شود و در واقع سیمان سفید همان سیمان پرتلند است که در ترکیبات آن به هیچ عنوان از مواد رنگی استفاده نمی شود و به همین دلیل است که رنگ این سیمان سفید باقی می ماند. از سیمان سفید بیشتر در ساخت نما استفاده می شود. بیشترین کاربرد سیمان سفید در نمای داخلی و خارجی ساختمان است. همچنین از سیمان سفید در بند کشی درزهای کاشی و سرامیک استفاده می شود.

سیمان سیاه چیست؟

ترکیباتی که در سیمان سیاه به کار برده می شود، با ترکیبات موجود در سیمان سفید متفاوت است. در واقع زمانی که از ترکیبات خاک رس و آهک استفاده می کنیم، رنگ سیمانی که به دست می آید روشن است ولی زمانی که در این مواد اکسیدان یا اکسید های معدنی بریزیم، دیگر رنگ آن روشن نیست و به رنگ تیره یا سیاه در می آید.

در واقع تفاوت اصلی سیمان سفید و سیمان سیاه در این قسمت شکل می گیرد. کاربردی ترین سیمان برای ساختمان سازی، استفاده از سیمان سیاه است. از سیمان سیاه می توان در ساخت تونل های جاده ای و تونل های آبی و ساخت سد های آبی و خاکی استفاده کرد. همچنین می توان از سیمان سیاه در ساخت جداول خیابانی و بتن ریزی های اصلی در ساختمان ها استفاده کرد.

معرفی خانه سیمان

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی برای خرید مناسب سیمان پاکتی و فله ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید. فروشگاه اینترنتی خانه سیمان بستری را فراهم کرده است که شما عزیزان می توانید به صورت آنلاین چندین مصالح را باهم مقایسه کنید و محصولات خانه سیمان را با کیفیت بالا و با هزینه مقرون به صرفه خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت سیمان و ثبت سفارش می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی خانه سیمان مراجعه کنید. برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید، همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

منبع: khanehsiman.com

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید