سوپراسپرت منحصربفرد دانکروورت F22 معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۱۸
    کد خبر :958954
دانکروورت F22

در سال‌های گذشته شاهد روی کارآمدن برندهایی بودیم که به معرفی سوپراسپرت پرداختند و در این بین باید به شرکت دانکروورت پرداخت که به تازگی محصول جدید خود F22 را معرفی کرد.

بازتاب-این مدل نامی براساس جنگنده F22 داشته تا نشان دهد با یک سوپراسپرت سریع و منحصربفردی رو به رو هستیم. البته گفته می‌شود نام آن برگرفته از دختر موسس دانکروورت بوده که فیلیپا نام داشته و در 22 می سال 2022 متولد شد. این سوپراسپرت شاید در طراحی شبیه به D8 GTO همین برند محسوب شود، اما گفته شده هیچ مهره، پیچ یا پنل بدنه‌ای مورد استفاده قرار نگرفته که قابلیت جابجایی داشته باشد.

دانکروورت F22

بنابراین با سوپراسپرتی که ساختاری جدید دارد، رو به رو هستیم. این خودرو با نسبت قدرت به وزن 666 اسب بخار توان دارد و چابک است. بنابراین باید آن را بهتر از بوگاتی ویرونی دانست که سنگین بوده و پیشرانه سریعی دارد. با پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ خطی آئودی که قدرت 492 اسب بخاری تولید می‌کند، باید انتظار عملکرد بالایی داشت.  این نیرو به روش قدیمی فقط به چرخ های عقب منتقل می شود، یعنی با یک گیربکس پنج سرعته دستی که به دیفرانسیل لغزش محدود Torsen متصل شده، همراه است. 0 تا 100 این مدل 2.5 ثانیه بوده و سقف سرعت هم به 290 کیلومتربرساعت می‌رسد.

بنابراین با وجود وزن کم بدنه، آیرودینامیک بالا و پیشرانه قوی، عجیب نیست که 0 تا 100 قابل توجهی را در دانکروورت F22 مشاهده کنیم. هنگامی که زمان توقف فرا میرسد، ترمزهای فولادی با کالیپرهای 4 پیستونی 1.2 گرم کاهش سرعت را ارائه میدهند. اما برای کار با پدال آماده باشید، زیرا ترمزهای F22 از کمک قدرتی برخوردار نیستند. به این ترتیب، هیچ نوع سیستم کنترل پایداری پیدا نخواهید کرد، اما تنظیمات کنترل کشش قابل تنظیم وجود دارد. سیستم تعلیق مستقل دارای یک سیستم هیدرولیک اختیاری برای بالا بردن 35 میلی‌متری خودرو برای پاک کردن سرعت گیرها است، اما در غیر این صورت، یک خودروی آنالوگ در دنیای دیجیتال محسوب می‌شود.

این حتی برای فضای داخلی نیز صدق می‌کند، جایی که یک سیستم اطلاعات سرگرمی یکپارچه iPad اختیاری تعبیه شده و راننده یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک برای ابزار دقیق دارد و فقط چند دکمه در اطراف شیفتر برای مدیریت سیستم‌های مختلف تعبیه شدند. پنلهای سقف فیبر کربن به صورت دستی بلند شده و در پشت قرار می‌گیرد. صندلی‌های Recaro دارای مهارهای شش نقطه‌ای هستند که برای استفاده در جاده و پیست تأیید شدند و درب‌های گالوینگی هم به کار گرفته شد.

دانکروورت F22

همچنین قیمت اولیه آن در اروپا 245000 یورو بوده و لیست کاملی از گزینه‌ها وجود دارد که به راحتی می‌تواند 100000 یورو دیگر به قیمت کل اضافه کند. مطمئناً این یک خودروی دو نفره ارزان قیمت است، خودروساز تصمیم دارد تنها 75 دستگاه آن را تولید کند و تحویل نیز از ژانویه 2023 آغاز می‌شود.

بنابراین خریداران این سوپراسپرت مدت زمان طولانی نباید در انتظار باقی بمانند. بی شک با مدلی رو به رو هستیم که در کنار قیمت مناسب، ویژگی‌های بزرگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید